اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در گفت‌وگو با فارس:

110 هزار میلیارد ریال پروژه مصوب در مناطق نفت‌خیز جنوب در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این که 110 هزار میلیارد ریال پروژه مصوب در این شرکت در دست اجراست گفت: این پروژه‌ها در سه بخش نگهداشت توان تولید، پشتیبانی از تولید، عمرانی و عام المنفعه تعریف شدند.

110 هزار میلیارد ریال پروژه مصوب در مناطق نفت‌خیز جنوب در حال اجرا است

حمید بورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: پنج پروژه آماده راه‌اندازی شرکت ملی مناطق نفت خیز، در زمینه تزریق گاز، جمع‌آوری گازهای همراه نفت و احداث واحدهای نمک‌زدایی است که از جمله آن‌ها واحد بهره‌برداری و نمک ‌زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان است.

وی ادامه داد: پروژه‌های جمع‌آوری و تزریق گازهای همراه نرگسی، اصلاح و بازسازی چند راهه گناوه، نمک‌ زدایی لب سفید و نمک ‌زدایی بی بی حکیمه از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این که در حال حاضر حدود 110 هزار میلیارد ریال پروژه مصوب در این شرکت در دست اجراست اذعان داشت: این پروژه‌ها در سه بخش نگهداشت توان تولید، پشتیبانی از تولید، عمرانی و عام المنفعه تعریف شدند.

وی به اجرای پروژه‌های عام المنفعه توسط این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش حدود 10 هزار میلیارد ریال پروژه تعریف و اجرایی شده است که تامین اعتبار آزادراه خلیج فارس تا هندیجان، احداث جاده امیدیه به ماهشهر و طرح بیابان‌زدایی استان خوزستان از آن جمله است.

بورد درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مهر ماندگار نیز توضیح داد: از مجموع 12 پروژه ملی که با اعتبار پنج هزار و 212 میلیارد ریال در قالب طرح‌های مهر ماندگار اجرایی شده‌اند هفت پروژه تکمیل و راه‌اندازی شده است و بقیه تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این پروژه‌ها در زمینه افزایش و نگهداشت توان تولید نفت و گاز، حفظ محیط زیست، عمرانی و عام المنفعه تعریف و اجرایی شده‌اند و برخی از آن‌ها از نظر اهمیت و پیچیدگی در صنعت نفت کشور کم نظیر هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از جمله پروژه‌های افتتاح شده مهر ماندگار را اینگونه بیان کرد: احداث کارخانه نمک ‌زدایی رگ سفید، خرید و نصب 30 دستگاه تلمبه میله‌ای مکشی، توسعه کارخانه نمک ‌زدایی بنگستان اهواز، احداث تاسیسات نفتی جایگزین ناشی از احداث سد گتوندعلیا و ساخت و خرید چهار مجموعه دستگاه فرآورش سیار نفت است.

انتهای پیام/72011/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول