اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال اردبیل خبر داد

صدور کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک در استان اردبیل

مدیرکل ثبت احوال اردبیل از صدور کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک در استان اردبیل خبر داد و گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی بالغ بر 500 هزار برگ سند سجلی از پروژه‌های مهم در دست اقدام این اداره کل است.

صدور کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی ظهر امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در برنامه‌ریزی‌های کشور حائز اهمیت است که بر این اساس تشکیل منظم و به هنگام جلسات رسیدگی به وقایع حیاتی مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های راهبردی سازمان ثبت احوال و لزوم رعایت کلیه برنامه‌های اعلامی در راستای تحقق اهداف عالی سازمان از جمله پوشش کامل و صد درصدی ثبت وقایع حیاتی استان اردبیل مهمترین اولویت ثبت احوال استان اردبیل است.

امینی هماهنگی و تعامل و همکاری تنگاتنگ اعضای جلسه با  اداره ثبت احوال را خواستار شد و گفت: راه‌اندازی و ارائه صدور شناسنامه مکانیزه تحت وب در شهرستان مشگین‌شهر صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل افزود: آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی کلیه شهروندان شهرستان مشگین‌شهر از خدمات بزرگ ثبت احوال است.

این مسئول با تشریح نحوه صدور، توزیع و استفاده از کارت هوشمند ملی، صدور و تحویل کارت هوشمند ملی فرماندار شهرستان مشگین‌شهر و عوامل اجرایی انتخابات را مقدمه‌ای بر صدور کارت هوشمند ملی مردم شهرستان در آینده‌ای نزدیک عنوان کرد.

امینی بر ضرورت تشکیل منظم و مرتب جلسات ثبت وقایع حیاتی و هماهنگی و تعامل کامل سایر نهادها مخصوصا خانه‌های بهداشت و دهیاری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: عملکرد مطلوب و مثبت و تکریم ارباب رجوع توسط همکاران ثبت احوال و جلب رضایت عمومی مردم شهرستان جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود سه ماموریت اصلی سازمان ثبت احوال کشور را ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت، صدور اسناد هویتی برای تمام ایرانیان و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی عنوان کرد.

امینی پوشش صد درصدی وقایع ولادت و وفات را از ماموریت‌های اول سازمان و اهداف جلسه برشمرد و بیان داشت: اعلام روزانه وقایع ولادت و وفات از بیمارستان و آرامستان ضروری است.

وی اهمیت فعال بودن شبکه اعلام وقایع حیاتی با محوریت خانه‌های بهداشت و دهیاری‌های شهرستان را در اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون ثبت احوال و دستور‌العمل اجرایی آن یادآور شد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پایان سخنان خود پروژه‌های در دست اقدام اداره ثبت احوال را صدور شناسنامه مکانیزه با ضریب امنیتی بسیار بالا و آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی بالغ بر 500 هزار برگ سند سجلی عنوان کرد و از صدور کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول