اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

منفعت‌طلبان به فکر شنای معکوس در رود بشار هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بستر رود بشار دیگر جای اقدامات غیرقانونی نیست بلکه باید به تفرجگاهی برای مردم استان و کشور تبدیل شود.

منفعت‌طلبان به فکر شنای معکوس در رود بشار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری صبح امروز در نشست خردادماه با خبرنگاران که تاکنون به طور منظم و ماهیانه صورت برگزار ‌شده است به سئوالات گوناگون آن‌ها در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.

در این نشست به مانند چند ماه گذشته موضوع رود بشار و جمع‌آوری واحدهای شن و ماسه از بستر آن بیش از هر چیز مورد سئوال و جواب خبرنگاران و استاندار قرار گرفت.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از مشکلاتی که در منطقه آب‌نهر یاسوج پیش آمده بود سخن گفت و افزود: دنبال تصمیم قضایی هستیم و اعتقاد داریم آن‌جا حریم رودخانه است و حریم رودخانه هم طبق قانون وضعیت مشخصی دارد.

وی از بیمارستان 200 تختخوابی و وضعیتی که اکنون دارد به سئوال خبرنگاران پاسخ داد و گفت: قرار بوده که این بیمارستان در پایان سال 91 به بهره‌برداری برسد و به دلیل مشکلات اعتباری این کار انجام نشده و اکنون اعتبارات مصوب اولیه و 13 میلیارد تومانی که قرار بوده در سال 91 اختصاص یابد تخصیص پیدا کرده و در حال حاضر برای کار تنها مشکل پیمانکار وجود دارد.

صابری از مشکل پیمانکار در این پروژه گفت و افزود: پیمانکار می‌گوید آن موقع که من پیمان بسته بودم قیمت‌ها با امروز تفاوت می‌کرد، هر چند که شنیده‌ام پیمانکار خوبی بوده ولی به هر حال از کار کردن سر باز می‌زند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمی‌توانیم در این بخش شاهد برگشت اعتبارات باشیم، افزود: گفته‌ام که یک مبلغ از مطالبات پیمانکار را بپردازید و با بقیه اعتبارات مصالح بخرید و انبار کنید تا در موقع مقتضی از آن‌ها استفاده شود که دیروز خبر داده‌اند پیمانکار پیام داده بیاییم و با هم جلسه‌ای برای پیگیری و فعال کردن پروژه داشته باشیم.

صابری رودخانه بشار یاسوج را موقعیتی بزرگ برای رونق اقتصادی شهر یاسوج دانست و عنوان کرد: در ساحل این رودخانه می‌توان کارهای بزرگ با سرمایه‌گذاری انجام داد که چند ماه قبل از بهترین موقعیت بدترین استفاده می‌شد.

این مسئول افزود: حداقل این رودخانه 40 کیلومتر حاشیه و ساحل برای ایجاد تفریحگاه تا شهر پاتاوه دارد و تنها عده‌ای کم می‌خواهند از آن به صورت غیرقانونی لذت ببرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ایجاد مراکزی همچون قایق‌سواری، سوارکاری، مجتمع خدمات رفاهی و ورزش‌های آبی را از اقدامات مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ساحل رود بشار دانست.

وی در پاسخ به سئوالی که بعضی معتقد هستند شما تعاملی با شهرداری‌ها ندارید، تصریح کرد: این عده دلیل بیاورند و من هم دلیل می‌آورم که علی‌رغم وظایفی که بر عهده من نیست بیش از استانداران گذشته با شهرداران تعامل داشته‌ام.

صابری افزود: بیش از دیگران برای شهرها از جمله شهر یاسوج به عنوان مرکز استان جلسه گذاشته‌ام و کارهایی که در سال‌های سال نشده بود با تصمیمات ما اجرایی و یا در حال اجرا شدن است.

رئیس شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به باز شدن گره ترافیکی در مرکز استان پرداخت و گفت: مردم می‌فهمند که چه اندازه مشکلات ترافیکی برطرف شده هر چند که عده‌ای می‌گویند بگذارید صابری برود تا وضعیت به حالت سابق بازگردد.

صابری در ادامه به برخی کارهای دیگر که در شهر یاسوج و با همفکری وی انجام شده اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف برای ساخت ترمینال جدید مسافربری و تعیین زمین آن و همچنین ساخت مجتمع عمده‌فروشان از دیگر کارهایی بوده که وظیفه من نیست اما به خاطر مردم آن‌ها را به سرانجام رساندم.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول