اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز برگزار می‌شود

اجرای مانور طرح محب در کاشان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان از اجرای نخستین طرح محب به عنوان طرح پایلوت کشور در منطقه لتحر این شهرستان خبر داد.

اجرای مانور طرح محب در کاشان

امین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: نخستین طرح محب به عنوان طرح پایلوت کشور محسوب می‌شود که بدون حضور عوامل در محل حادثه و از طریق مرکز فرماندهی در بهزیستی کاشان و با بهره‌گیری از امکان برقراری ارتباط تصویری زنده و آنلاین با دستگاه‌های امدادی شرکت کننده در مانور سازماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مانور محب در شهرستان کاشان به عنوان طرح پایلوت در کشور افزود: این طرح با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی پس از وقوع بلایای طبیعی، به منظور توانمندسازی محله‌های شهرستان کاشان، با همکاری و همراهی اداره بهزیستی کاشان و اعضای جمعیت همیاران سلامت و روان اجتماعی این شهرستان در محله لتحر کاشان برگزار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان یادآور شد: برای برگزاری مانور طرح محب در شهرستان کاشان یک تیم فوریتی شامل روانشناس، مددکار و مربی کودک آموزش دیده شرکت دارند تا با همراهی تیم‌های امدادی وارد مناطق آسیب دیده شده و با استفاده از آموزش‌های ارائه شده به انجام خدمات مشاوره، حمایت‌های روانی و اجتماعی و برپایی چادرهای صحرایی مهد کودک برای کودکان پرداخته تا ضمن ایجاد نشاط برای بازماندگان حادثه به انجام خدمات مشاوره و روان‌شناختی همت گمارند.

به گفته وی، بعد از اجرای آموزش‌های تئوری به گروه‌های هدف، اکنون با انجام این مانورهای دو ساعته تلاش می‌شود تا آموزش‌های تئوری انجام شده به صورت عملی و در شرایط حادثه غیرمترقبه تجربه شود و در ادامه گروه‌های فوریتی تربیت شده سازمان نقش خود را در این مانور انجام دهند. 

عسگری با اشاره به حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور و مسئولان بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: علاوه بر حضور مسئولان بهزیستی کشور و استان اصفهان در این مانور مدیران کل‌‌ سازمان‌های بهزیستی 12 استان کشور نیز در طرح مانور محب در شهرستان کاشان حضور دارند.

وی تصریح کرد: این مانور با عنوان «مشاوره حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی» عصر امروز یکشنبه 29 اردیبهشت در یکی از مناطق لتحر کاشان به مدت دو ساعت انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با قدردانی از اعلام آمادگی اصحاب رسانه برای پوشش خبری این مانور عنوان کرد: علاوه بر این سیمای استان اصفهان نیز از ابتدا تا پایان، مانور را به صورت زنده پوشش تصویری می‌دهد.

در این مانور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مرکز فوریت‌های پزشکی، بسیج، جمعیت هلال احمر، راهنمایی و رانندگی، فرمانداری ویژه، دانشگاه علوم پزشکی به همراه دستگاه‌های خدماتی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، مخابرات و گاز، بهزیستی شهرستان کاشان را یاری می‌کنند.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول