اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشاوره سازمان بهزیستی خبر داد

اجرایی شدن طرح محب در تمام استان‌های کشور

معاون مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی گفت: طرح محب از سال 87 توسط سازمان بهزیستی در دو استان به‌ صورت آزمایشی برگزار شد و رفته‌رفته پیش رفت و اکنون تمام استان‌ها این طرح را اجرا می‌کنند.

اجرایی شدن طرح محب در تمام استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کارگاه کشوری سازماندهی اجتماعات محلی در هنگام بلایای طبیعی صبح امروز در سالن فجر اداره‌ کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

شبنم میربیگی در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: طرح محب از سال 87 توسط سازمان بهزیستی در 2 استان به‌ صورت آزمایشی برگزار شد و رفته‌رفته پیش رفت و اکنون تمام استان‌ها این طرح را اجرا می‌کنند.

میربیگی ادامه داد: این طرح برای مداخله روانی و اجتماعی پس از بلایاست. در سوانح غیرمترقبه مانند زلزله و سیل کمتر به بعد روانی توجه می‌شود و معمولا آسیب‌های جسمی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طرح محب به موضوع روانشناسی بیشتر توجه شده، تاکید کرد: آسیب‌های روانی و اجتماعی در سوانح ماندگارتر از سوانح اقتصادی است.

معاون مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی رویکرد طرح محب را اجتماع محور اعلام کرد که در آن روانشناسان و مشاوران مداخلات تخصصی خود را در بحران انجام می‌دهند و از سوی دیگر مردم محلی آماده می‌شوند تا مدیریت بحران را یاد بگیرند.

وی نخستین مداخله‌گرها را مردم عنوان کرد و بیان داشت: مردم در این طرح یاد می‌گیرند به یکدیگر کمک و امنیت منطقه را حفظ کنند.

میربیگی با بیان اینکه تعداد محله‌های زیر پوشش این طرح در سراسر کشور، 200 محله است، اعلام کرد: در زلزله‌هایی مانند بوشهر و آذربایجان شرقی تیم‌های تخصصی بهزیستی به مردم خدمات سطح‌بندی شده ارائه دادند و خوب عمل کردند.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه تیم‌های فعالی در این حوزه دارد و اجتماعات محلی مناسبی را سازماندهی کرده و تیم فوریتی خوبی در حوزه روانشناسی دارد و به‌همین دلیل یکی از استان‌های خوب برای برگزاری همایش طرح محب است.

معاون مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی برگزاری این همایش را موجب تبادل چهره به چهره و ارائه آموزش‌های جدید دانست.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول