اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان بهار:

امروز چشم جهانیان به انتخابات ایران است / عدم حضور در انتخابات گناهی نابخشودنی است

امام جمعه شهرستان بهار با بیان اینکه امروز چشم جهانیان به این انتخابات است و نتیجه آن برای دشمن بسیار مهم است، گفت: همه ما وظیفه بزرگی در قبال این انتخابات داریم و کوتاهی ‌کردن در شرکت در انتخابات گناهی نابخشودنی است.

امروز چشم جهانیان به انتخابات ایران است / عدم حضور در انتخابات گناهی نابخشودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا صبح امروز در سومین اعتکاف علمی در حوزه علمیه صدیقه کبری (س) خواهران بهار اظهار داشت: هر چقدر که چشم‌انداز و برنامه طلبه عمیق‌تر و با نگاهی بلندتر باشد، انگیزه کار و تلاش او نیز بیشتر خواهد بود.

وی طلبگی را حضور در ساحت حق و پاسداری از دین با تمام وجود دانست و اظهار کرد: طلبگی، توفیق بزرگی است و در مسیر تحقیق و فهم دین و تبلیغ و اجرای آموزه‌های دینی باید با مشاوره، کارشناسی و مدیریت، فعالیت کرد.

امام جمعه شهرستان بهار اعتکاف علمی را کار باارزش و دارای تقدس دانست و افزود: حضور طلاب در برنامه‌های بحث و گفت‌وگو و رفع اشکالات علمی و عمل به دانسته‌ها بسیار نیکو و پسندیده است.

* توجه به ترویج علوم قرآنی

وی بر ترویج علوم قرآنی توسط افراد حوزوی تأکید کرد و گفت: بازآفرینی، ترجمه و انتقال معارف دینی ضروری است و بر اساس روایت امام رضا(ع)، بی‌تردید اگر محاسن کلام اهل بیت(ع) به خوبی تبیین شود، مردم جهان به فراگیری این معارف، گرایش خواهند یافت.

حاتم‌نیا بر توجه به واژه‌های قرآن در مباحثی چون صرف و نحو، بلاغت تأکید و عنوان کرد: طلاب علوم دینی باید به تجزیه و ترکیب عملی و کاربردی روی آورند، زیرا اگر قواعد این دروس به صورت کاربردی آموزش داده شود، یادگیری بهتری در بر خواهد داشت.

وی عنوان کرد: طلاب علوم دینی باید همیشه در اصل طلبگی و انگیزه خود، تفکر، دقت و یادآوری داشته باشند.

امام جمعه بهار، به شرایط کاندیدای اصلح از منظر قرآن و روایات و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: داشتن علم و دانش، مدیریت اقتصادی، امین بودن، طمع‌کار نبودن، حسن سابقه از شرایط کاندیدای اصلح است. وی با اشاره به اهمیت انتخابات خردادماه افزود: برای خلق حماسه سیاسی باید در انتخابات خردادماه حضوری باشکوه داشته باشیم و باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش بیشتری کنیم.

*چشم جهانیان به انتخابات ایران است

حاتم‌نیا بیان کرد: امروز چشم جهانیان به این انتخابات است و نتیجه آن برای دشمن بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه بزرگی در قبال این انتخابات داریم و کوتاهی ‌کردن در شرکت در انتخابات چه در نظارت در این انتخابات و چه شرکت‌ کردن در این وظیفه ملی، گناهی نابخشودنی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بهار نیز اظهار داشت: اعتکاف علمی با هدف تلاش برای عینی کردن رابطه علم و دین، تقویت جنبه تقدس علم‌آموزی و ارزش تفکر و بحث علمی، تشکیل حلقه‌های معرفت علمی در حیطه‌های تخصصی، ترویج روحیه علم‌آموزی و رفتار طلبگی و نشان دادن جایگاه علمی و فرهنگ طلبگی برگزار می‌شود.

معصومه عیوضی افزود: این اعتکاف فرصتی برای تجربه تمرکز ذهن، بسترسازی برای ایجاد همدلی، بالا بردن سطح یادگیری، آموزش یادگیری بیشتر در زمان کم و فراهم کردن فرصت برای مرور مطالب درسی است. 

وی اضافه کرد: این اعتکاف از اعتکاف عبادی گرفته شده و  در مدت سه روز حاضران با احکام، ادبیات عرب، تفسیر، فقه و اصول و فلسفه منطق آشنا می‌شوند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران بهار ابراز داشت: همچنین مشاوره‌های تحصیلی، علمی ـ پژوهشی، خانوادگی، اخلاق انتخاباتی و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های اعتکاف علمی است.

انتهای پیام/2499/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول