اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان قدس خبر داد:

رقابت 135 نامزد انتخابات شوراها در شهرستان قدس

فرماندار قدس اعلام کرد: در انتخابات شوراها 135 نامزد در این شهرستان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رقابت 135 نامزد انتخابات شوراها در شهرستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، همایش کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستای قدس بعد از ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

ناصر آذری‌فر در این همایش طی سخنانی به بیان آماری در خصوص برگزاری انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: در شهرستان قدس تعداد 105 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و 103 شعبه برای اخذ آرای مردم در انتخابات شوراها اختصاص دارد.

وی افزود: شعب اخذ رای ویژه ریاست جمهوری به این دلیل بیشتر از شعب شوراها است که ما در شهرستان قدس دو شعبه ویژه اخذ رای ریاست جمهوری در نظر گرفته‌ایم که به صورت سیار فعال خواهند بود.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان قدس افزود: از تعداد 103 شعبه اخذ رای انتخابات شوراها شش شعبه در روستاها و 97 شعبه نیز در حوزه شهری مستقر خواهد شد.

آذری‌فر اظهار داشت: چهارمین دوره انتخابات شوراها در شهرستان قدس دارای 135 نامزد تایید صلاحیت شده است که از این تعداد 90 کاندیدا برای حضور در شوراهای اسلامی شهر و 45 نفر هم برای کسب کرسی‌های شوراهای روستایی با هم رقابت می‌کنند.

* نامزدها از قانون انتخابات شوراها تخطی نکنند

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات شوراها هر کاندیدا حداکثر در هر منطقه شهری می‌تواند دو ستاد یکی برای خواهران و دیگری برادران تاسیس کند و با توجه به وسعت شهرستان قدس نامزدهای محترم در این منطقه حداکثر باید 4 ستاد که دو ستاد خواهران و دو ستاد برادران داشته باشند.

فرماندار شهرستان قدس با تاکید بر اینکه نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها نباید از قانون انتخابات شوراها تخطی کنند، گفت: یکی از الزامات قانونی اعلام آدرس دقیق ستادهای انتخاباتی به فرمانداری است و ما منتظر دریافت کتبی این آدرس‌ها از نامزدهای محترم هستیم.

آذری‌فر ادامه داد: همچنین بر اساس قانون هر نامزد می‌توانند برای حداکثر پنج شعبه اخذ رای یک نماینده معرفی کند که اقدامات لازم برای صدور مجوزهای لازم در این زمینه فراهم شده است.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار ما از نامزدهای انتخابات شوراها و ستادهای انتخاباتی آنها این است که بر اساس قانون فعالیت کرده و هواداران خود را توجیه کنند تا به فضل الهی شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و حداکثری در شهرستان قدس باشیم.

انتهای پیام/2302/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول