اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر خبر داد

اخذ مجوز 8 رشته دکترا برای پژوهشکده انگور ملایر

رئیس دانشگاه ملایر از اخذ مجوز هشت رشته دکترا برای پژوهشکده انگور ملایر خبر داد.

اخذ مجوز 8 رشته دکترا برای پژوهشکده انگور ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن امانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با بیان اینکه پژوهشکده انگور ملایر در سال گذشته کلنگ‌زنی و کار علمی آن شروع شده است افزود: هدف پژوهشکده انگور یافتن راه‌های سریع و آسان برای تولید انگور و کشمش سالم و منطبق با استانداردهای جهانی است.

وی گفت: سال گذشته نخستین پژوهشکده انگور و کشمش ملایر با اعتبار 500 میلیون ریال از سوی وزارت علوم تقبل شد و کار خود در چهار محور خاص زراعت و پژوهش خاک، دست‌کاری ژنتیکی و نگهداری محصول و مسایل اقتصادی انگور و کشمش شروع کرد.

رئیس دانشگاه ملایر عنوان داشت: توانمندی‌های متخصصان و کارشناسان در هر چه باکیفیت‌تر شدن این محصول در این پژوهشکده به نمایش گذاشته شده و امیدواریم روزی شاهد تولید انگورهای متفاوت همانند مناطق مختلف دنیا در ملایر  باشیم.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های خوب این پژوهشکده عنوان کرد: با موافقت وزارت علوم  امسال ردیف بودجه مستقل برای این پژوهشکده در نظر گرفته شده است.

امانی از اخذ مجوز هشت رشته دکترا برای این پژوهشکده خبر داد و افزود: این رشته‌ها شامل، مخاطرات محیطی، آلودگی محیط زیست، بیوتکنولوژی و نانوبیوتکنولوژی، شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی، فیزیولوژی گیاهان زراعی، آب و هواشناسی و کشاورزی و میوه‌کاری است.

وی تصریح کرد: جذب دانشجویان دوره دکترا در  این هشت رشته از سال تحصیلی93ـ 92 خواهد بود و در هر رشته سه نفر در دوره دکترا جذب خواهد شد.

رئیس دانشگاه ملایر در ادامه از مجوز ساخت 10 هزار متر دیگر برای فضای فیزیکی پژوهشکده انگور و کشمش در ملایر خبر داد و گفت: با این فضا، فضایی پژوهشکده به بیش از 13 هزار متر می‌رسد.

وی از برگزاری دومین همایش ملی انگور و کشمش ملایر در شهریور ماه خبر داد و گفت: اهداف برگزاری این همایش شناسایی هر چه بهتر صاحبنظران و کارشناسان و متخصصان در این رشته و استفاده از تجربیات و نظرات ارزنده آنها در راستای هر چه با کیفیت‌تر شدن محصول انگور است.

امانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز نخستین همایش ملی انگور و کشمش با حضور 400 نفر از اساتید و صاحبنظران سراسر کشور در دانشگاه ملایر برگزار شد.

انتهای پیام/89013/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول