اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات همدان:

97 درصد کاندیدای شوراهای شهر و روستای همدان تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان همدان برگزاری حماسی و باشکوه انتخابات را مصونیت‌بخش دانست و گفت: از 6 هزار و 329 کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 97 درصد تأیید صلاحیت شده‌اند.

97 درصد کاندیدای شوراهای شهر و روستای همدان تایید صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات پیش رو آماده شده است، افزود: در این راستا دو استراتژی مهم «قانونمداری، عدالت‌محوری و امانت‌داری» و «تلاش برای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات» در دستور کار بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری ستادهای انتخاباتی، فرآیند کار بر اساس حرکت در مسیر قانون بوده است، ادامه داد: از آن جا که اعتقاد داریم صحنه انتخابات باید کاملاً شفاف و منطبق با قانون باشد از بهمن ماه گذشته تدابیر لازم در خصوص بررسی شهرستان‌ها به منظور اجرای خوب این مهم انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: اکیپ‌هایی از کارشناسان حوزه سیاسی ـ امنیتی، اجتماعی، فرهنگی به 9 شهرستان فرستادیم که با بررسی‌های لازم نقاط قوت و نقاط ضعف را شناسایی کرده است.

*فعالیت 7 کمیته در انتخابات

وی ادامه داد: در همین راستا هفت کمیته شامل فرهنگی ـ اجتماعی، آموزشی، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، امنیتی و استعلامات تشکیل شده است.

به گفته قاسمی‌فرزاد شش کمیته وظیفه فراهم کردن مقدمات اجرایی انتخابات را بر عهده دارند و کمیته فرهنگی و اجتماعی نیز در زمینه بسترسازی برای خلق حماسه سیاسی و انجام اقدامات لازم برای بصیرت‌افزایی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای اینکه شهرستان‌ها یک پل ارتباطی با ستاد انتخابات داشته باشند علاوه بر فرمانداران یک کارشناس رابط  در شهرستان‌ها به صورت روزانه اخبار و اطلاعات را رصد می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در شهرستان تویسرکان، تمهیدات مقدمات برگزاری این مهم را نیز مطلوب ارزیابی کرد.

*آسیب‌شناسی انتخابات گذشته/رفع نقاط ضعف/تقویت نقاط قوت

وی با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی انتخابات گذشته نیز به منظور رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت انجام شده است، ابراز داشت: تهیه فهرست روستاهای دارای شرایط برای برگزاری انتخابات، برآورد جمعیت تقریبی واجد شرایط رأی دادن، مکان‌یابی شعب اخذ رأی از طریق جی.آی.اس و جی.پی.اس و راه‌اندازی سامانه جامع انتخابات فرمانداری‌های 9 گانه از دیگر اقدامات بوده است.

قاسمی‌فرزاد از دیگر اقدامات را برگزاری جلساتی با بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها برای برگزاری باشکوه‌تر انتخابات دانست.

وی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی تأیید صلاحیت‌ داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در همدان امروز اعلام می‌شود، ابراز داشت: نتایج این مهم از طریق فرمانداری‌ها از طریق اطلاعیه صادر خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: نتایج تأیید صلاحیت‌ شده‌های انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نیز 15 خرداد اعلام خواهد شد.

* توجه به نگاه آموزش‌محور

وی در بخش دیگری از سخنانش از نگاه آموزش‌محور در این دوره از انتخابات سخن راند و بیان داشت: به منظور اشرافیت بر قانون همه اقشار آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در راستای بحث آموزش، ضمن تعامل با دستگاه‌های دولتی، اقشاری چون فرهنگیان، بازاریان، اصناف، بانوان و... آگاهی‌های لازم را کسب کرده‌اند.

وی از آموزش عوامل اجرایی در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: این آموزش‌ها از هفتم اردیبهشت شروع شده و تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: جلسه آموزشی اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری از 20 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت انجام شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رأی نیز آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند، ابراز داشت: آموزش‌ها از اول خرداد آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد.

قاسمی‌فرزاد از برگزاری جلساتی برای کاربران آی‌.تی خبر داد و افزود: این آموزش‌ها از نهم خرداد شروع شده و به تناوب تا 20 خردادماه ادامه دارد.

*برگزاری کلاس آموزشی برای عوامل خدماتی شعب

وی با اشاره به اینکه برای عوامل خدماتی شعب نیز کلاس آموزشی برگزار شده است، بیان داشت: به این افراد تأکید شده که فقط و فقط در حیطه مسئولیت خود ایفای وظیفه کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از برگزاری آموزش‌ به عوامل انتظامی سخن گفت و افزود: این دوره آموزشی نیز 23 خردادماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی داوطلبان کاندیداهای شهر و روستا تأکید کرد: مسئولان ستاد انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری نیز آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

قاسمی‌فرزاد گفت: از هشت کاندیدای ریاست جمهوری فقط پنج نفر مسئول ستاد انتخاباتی خود را به وزارت کشور و به تبع آن نمایندگان خود را به استان‌ها معرفی کرده‌اند که مسئولان ستاد آموزش‌‌های مرتبط را کسب کرده‌اند.

*آگاه‌سازی مردم در اهمیت حضور حماسی در انتخابات

وی در بخش دیگری از سخنانش از آگاه‌سازی برای حضور حداکثری در انتخابات سخن گفت و ادامه داد: در همین راستا جلساتی با گروه‌های مرجع مانند خانواده شهدا، ائمه جماعات، اساتید، فرهنگیان، اصناف، بازاریان، کشاورزان، کارگران، اصحاب رسانه، دانشجویان و... برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان ابراز داشت: در سطح استان با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی بیش از یک هزار و 500 جلسه توجیهی ـ آموزشی برگزار شده که عمده آن توسط سپاه و بسیج، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و مجموعه استانداری تشکیل شده است.

*100 خبرنگار حماسه روز 24 خرداد را پوشش می‌دهند

وی از عملکرد مطلوب کمیته اطلاع‌رسانی استانداری همدان سخن راند و اضافه کرد: تاکنون 124 فعالیت و اقدام کاری از سوی این کمیته در بخش‌های مخالف انجام شده که این مهم با همکاری و مساعدت اصحاب رسانه محقق شده است.

قاسمی‌فرزاد از پوشش اخبار انتخابات از سوی 100 خبرنگار در سطح استان خبر داد و در ادامه گفت: باید در انتخابات پیش رو علاوه بر حضور حداکثری نسبت به انتخاب اصلح توجه کافی و وافی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از 6 هزار و 329 کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 97 درصد تأیید صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در پایان سخنانش برگزاری باشکوه انتخابات را مصونیت‌بخش دانست و گفت: هر چه حضور مردم بیشتر و حماسی‌تر باشد به همان اندازه مخاطرات و دشمنی‌های دشمنان کمتر می‌شود.

انتهای پیام/89002/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول