اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی:

دولت آینده به تخصص‌گرایی توجه ویژه داشته باشد/ آسیب کشور با مدیران ناتوان

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده به تخصص‌گرایی توجه ویژه داشته باشد چرا که قرار گرفتن هر مدیر در سر جای خود موضوع مهمی است که در دولت قبلی کمتر به آن توجه شده بود.

دولت آینده به تخصص‌گرایی توجه ویژه داشته باشد/ آسیب کشور با مدیران ناتوان

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در طول دوره‌‌های گذشته رئیس‌جمهورهای مختلف نقاط ضعف و قوت بسیاری داشتند، اظهار کرد: نمی‌توان نقاط قوت دولت‌های گذشته را نادیده گرفت چرا که تمامی این دولت‌ها خدماتی داشتند و باعث پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شدند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که دولت‌های مختلف ضعف‌هایی نیز داشته باشند که دولت‌های بعدی باید تلاش کنند که از آنها مبرا باشند،گفت: برخی دولت‌ها علی‌رغم شعارهای مبنی بر تقید به قانون زمانی که در عرصه مسئولیت حضور پیدا کردند به این شعار عمل نکرده و فضا را با بی قانونی همراه کردند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع این دولت‌ها به بهانه اینکه استنباطشان از قانون چیز دیگری است از تقید به قانون استنکاف کردند و این نقطه ضعفی است که دیگر دولت‌ها باید از آن دوری کنند.

وی اضافه کرد: از دیگر نقاط ضعف برخی دولت‌ها حاشیه‌سازی زیاد در داخل و عرصه‌های بین‌‌المللی بود که این کار باعث کاهش آرامش کشور در راستای سامان دهی امور داخلی کشور شد.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از دولت‌های گذشته اقتصاد کشور آسیب دید، تصریح  کرد: این دولت‌ها اقتصاد را با نگرش غیرکارشناسانه پیش بردند و به نظرات کارشناسان اقتصادی توجه کمتری کردند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه دولت گذشته با شعار بهبود اقتصاد روی کار آمد اما شاهد تورم زیاد در کشور، کاهش ارزش پول ملی و فراهم شدن امکان استفاده از رانت‌های کلان مهیا شد.

اسفنانی تصریح کرد: همچنین در دولت‌ گذشته به تخصص‌گرایی کمتر توجه شد و کشور در برخی زمینه‌ها به دلیل ناتوانی مدیران کشور آسیب دید.

وی اضافه کرد: نقطه ضعف بارز برخی دولت‌های دیگر تکرر در جابه‌جایی مسئولان و عزل و نصب‌هایی بود که به مدیریت بخش‌های مختلف کشور آسیب جدی وارد کرد.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین علی‌رغم اینکه نظام آموزشی عالی ما خوب درخشیده است اما نقطه ضعف آن این است که دانشگاه‌های ما با بازار کار مطابق نبوده است و فارغ‌التحصیلان ما نتوانسته‌اند تعدیلی میان بازار کار و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دولت‌های بعدی باید دقت کنند که در کنار الگو گرفتن از نقاط قوت دولت‌های گذشته از ضعف‌های بیان شده اجتناب کنند و مشکلات بسیاری را فراروی خود دارند که باید در رفع آن بکوشند.

انتهای پیام/63008/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول