اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای اعلام کرد

برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) با سخنرانی معاون رئیس جمهور در یاسوج

مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی میرتاج‌الدینی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) با سخنرانی معاون رئیس جمهور در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان و شجره‌ای طیبه بر کویر تفت دیده انسانیت بود که با عنایت خاص حضرت حق (جل و اعلی) به دست مبارک حماسه‌آفرین بزرگ قرن معاصر، ابراهیم بت‌شکن زمانه، خمینی کبیر اتفاق افتاد که هم‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه که به مناسبت روز 14 و 15 خرداد صادر شده است، آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از بزرگ‌ترین ثمرات و دستاوردهای همان نهالی است که به دست خلیل زمانه، خمینی روح خدا، در 15 خرداد سال 42 غرس شد و در 22 بهمن سال 57 به ثمر نشست و با خون‌های پاک شهدای‌ بی‌شماری آبیاری گشت، تا عزت و شرافت و کرامت را برای بشریت به دورافتاده از معنویت و در راه مانده و تشنه زلال هدایت، عدالت و حقانیت به ارمغان آورد.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این بیانیه با اشاره به عشق و ارادت ملت ایران به انقلاب و امام راحل تأکید کرده است: فرهنگ غنی انقلاب اسلامی در حافظه تاریخی ملت شجاع، مؤمن و مبارز ایران اسلامی برای همیشه نیمه خردادماه با نام و یاد خمینی کبیر آن ابرمرد تاریخ‌ساز پیوندی ناگسستنی و رمز‌آلود دارد؛ خرداد بوی خمینی می‌دهد، چون در هر آینه آن، ید بیضای بزرگ‌مردی از خاندان رسول‌الله و تبار نور ایمان نمایان است که با سرانگشت هدایت، کشتی انقلاب اسلامی را سکانداری می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است؛ اینک 14 خردادماه، روز عروج ملکوتی آن پیر سفر کرده و حدیث ماندگار عشق ملتی است به امام خود که بزرگ پرچمدار عدالت و حقیقت در قرون اخیر بود، همان پرچمی که امروز در دست جوانان مسلمان منطقه، به تبعیت و تبرک دست به دست می‌شود؛ جوانانی که در پی تحقق آرمان‌های والای انسانی و اسلامی حضرتش به خیابان‌ها ریخته و علیه حکام خودکامه و وابسته به غرب قیام کرده‌اند و این است رمز ماندگاری مکتب خمینی کبیر که امروز پس از گذشت بیش از دو دهه از حیات آن بزرگ‌مرد با شکستن تمامی حصارهای زمانی و مکانی، زمینی و دنیوی، از فراسوی زمان، پیام انقلاب اسلامی را به آن سوی مرزهای ایران اسلامی و آزادگان جهان رسانده است.

برگزاری مراسم ارتحال امام با سخنرانی معاون رئیس جمهور

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهد تا در روز سه‌شنبه 14 خردادماه از ساعت 10 صبح مصادف با بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل عظیم‌الشأن همه با هم با حضور معنوی، گسترده و انقلابی در مکان‌های برگزاری مراسم نمایش اقتدار و عظمت و وحدت کلمه خود حول محور ولایت فقیه را به نمایش درآورند و با فرزند خلفش، مقام معظم رهبری، میثاقی دوباره بسته و بر پیمان‌نامه خود با امام امت و در تبعیت از فرامین معظم‌له مهر تأییدی دیگر بزنند تا به حول و قوه الهی بستری مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات روز 24 خرداد باشد.

به گزارش فارس و بر اساس برنامه‌ریزی‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در یاسوج در مسجد صاحب‌الزمان و با حضور حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی برگزار می‌شود.

همچنین مراسم عزاداری و سینه‌زنی به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام 15خرداد روز چهارشنبه 15 خرداد نیز ساعت 10 صبح از میدان شهدای نیروی انتظامی به سمت میدان هفتم تیر، خیابان طالقانی و مسجد صاحب‌الزمان با سخنرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/82005/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول