اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

پایان عملیات اسکان اضطراری در بشاگرد

استاندار هرمزگان ضمن بیان این خبر که مرحله اسکان اضطراری در مناطق زمین‌لرزه زده بشاگرد پایان یافته است، از مسئولان خواست در تجمیع روستاها که با هدف افزایش و بهبود خدمات دولتی صورت می‌گیرد، رضایت مردم را نیز مدنظر داشته باشند.

پایان عملیات اسکان اضطراری در بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در نشست ستاد اسکان دائم شهرستان بشاگرد که با حضور دستگاه‌های عضو در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید برای خدمات‌رسانی تمام روستاهای آسیب دیده را مورد توجه قرار دهند و تنها کانون زلزله را هدف قرار ندهند اگر چه توجه به کانون اصلی زلزله نیز ضروری است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه عملیات مربوط به اسکان اضطراری در مناطق آسیب دیده بشاگرد به پایان رسیده است، بر پیگیری و تقویت تکمیل خدمات اسکان اضطراری در این مناطق تاکید کرد و ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی نباید خدمات خود را به زلزله زدگان نیمه تمام رها کنند.

وی با اشاره به اینکه با دیدگاه عالمانه باید مشکلات منطقه را حل و فصل کنیم، گفت: مرحله اسکان اضطراری زلزله‌زدگان شهرستان بشاگرد خاتمه یافته و مرحله آوار برداری نیز از امروز در روستای ایرر آغاز شده است.

عزیزی گفت: تاکنون روند خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله شهرستان بشاگرد مناسب بوده است.

استاندار هرمزگان این رخداد طبیعی را تذکر الهی دانست و ادامه داد: بایستی با ادامه خدمت رسانی و تلاش بیشتر این آسیب را به فرصتی برای توسعه منطقه تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران نباید از در اختیار گذاشتن امکانات مرکز استان و شهرستان‌ها دریغ کنند، گفت: باید از تمام توان و خدمات استان برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در بشاگرد استفاده شود.

عزیزی در ادامه با اشاره به ضرورت تجمیع روستاهای آسیب دیده و دورافتاده به منظور ارائه خدمات بیشتر خاطرنشان کرد: در تجمیع روستاهای دور افتاده و آسیب‌دیده رضایت مردم ضروری است.

وی بیان کرد: آسیب‌دیدگان می‌توانند برای سکونت از ظرفیت‌های سردشت و مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها نیز استفاده کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در این راستا از بنیاد مسکن خواست با فوریت امر آمار برداری را به اتمام برساند و ستاد اسکان دائم را از نظر آمار دقیق تخریب‌های این شهرستان مطلع کنند.

وی همچنین از تشکیل کمیته مکان‌یابی به منظور مشخص کردن مکان مناسب برای احداث واحدهای مسکونی مناطق آسیب‌دیده بشاگرد خبر داد و افزود: از آنجا که روستاها در بشاگرد پراکنده هستند و با توجه به ضرورت تجمیع روستاهای آسیب دیده این کمیته با حضور دستگاه‌هایی همچون بنیاد مسکن، برق، آب، مخابرات، بهداشت و درمان موظف شده طی یک هفته نسبت به شناسایی فضای مناسب اقدام کند.

استاندار هرمزگان به حمایت و پشتیبانی کامل دولت از مناطق آسیب‌دیده بشاگرد اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است با نگاه آینده به بشاگرد نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: به هنگام بازسازی منازل مسکونی نباید فشاری بر مردم وارد شود.

وی ابراز داشت: در مرحله اول باید روستاهای دور افتاده و فاقد خدمات و امکانات را به مراکز اصلی سکونت گاهی نزدیک کرد.

عزیزی در ادامه به تشکیل پرونده برای احداث واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و 304 پرونده تشکیل شده و به زودی برای سایر واحدهای مسکونی نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده را هزار و 759 واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 550 واحد مسکونی بین 10 تا 30 درصد آسیب دیده‌ و باقیمانده واحدها نیز غیر قابل سکونت هستند.

استاندار هرمزگان در این راستا با تاکید بر بازسازی سریع واحدهای مسکونی آسیب دیده در شهرستان بشاگرد تصریح کرد: سازه‌های سازمانی مورد استفاده در بشاگرد باید همراه با سرعت، مقاومت، متناسب با آب و هوای منطقه و همگام با آیین نامه‌های جدید باشند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین به ضرورت بیمه شدن واحدهای مسکونی در حال احداث تاکید کرد.

عزیزی در ادامه با اشاره به غیرقابل استفاده بودن 9 مدرسه با 35 کلاس درس در بشاگرد خواستار احداث فضاهای آموزشی جدید شد که در این راستا مدیرکل نوسازی مدارس استان اعلام آمادگی کرد.

به گفته استاندار هرمزگان 20 مدرسه 80 کلاسه نیز در روستاهای آسیب دیده نیازمند تعمیرات اساسی هستند که در این راستا نیز اقدامات لازم در حال اجراست.

وی در پایان از توزیع بیش از چهار و 400 دستگاه چادر در بین آسیب دیدگان زلزله بشاگرد خبر داد.

گفتنی است پیش از سخنان استاندار مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان اقدامات صورت گرفته در شهرستان بشاگرد و نقاط زلزله‌زده پرداختند.

این گزارش می‌افزاید استاندار هرمزگان در ادامه سفر یک روزه خود به بشاگرد مجددا از مناطق زلزله‌زده گوهران، اشکان و ایرر بازدید کرد و ضمن دلجویی از مردم آسیب دیده دستور داد نسبت به حل مسائل و مشکلات آنها اقدام شود.

استاندار در پایان سفر خود در جمع مردم شهرستان بشاگرد سخنرانی کرد.

انتهای پیام/88001/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول