اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج استان قم:

شطرنج بازان قمی در پیکارهای انتخابی به رقابت می‌پردازند

رئیس هیئت شطرنج استان قم از برگزاری پیکارهای انتخابی به منظور شناخت برترین‌های شطرنج قم برای اعزام به رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور خبر داد.

شطرنج بازان قمی در پیکارهای انتخابی به رقابت می‌پردازند

حسین رحمتی نشاط امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی قابل ملاحظه‌ای که در این رشته ورزشی در استان قم وجود دارد نفرات مدعی اعزام به مسابقات قهرمانی کشور باید در رقابت‌های انتخاب شرکت کنند.

وی در ادامه به مهم‌ترین مسابقات پیش روی شطرنج‌بازان استان در ماه آینده اشاره کرد و یاد آور شد: مسابقات شطرنج قهرمانی کشور و همچنین رقابت‌های لیگ برتر شطرنج در فصل جدید از نظر زمانی نزدیک‌ترین رویدادهای هستند که طبق تقویم فدراسیون شطرنج در انتظار شطرنج بازان قمی قرار دارند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم اضافه کرد: بر اساس تقویم فدراسیون شطرنج کشورمان، قرار است مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در مرداد ماه سال جاری برگزار شود و به همین منظور قصد داریم تیمی با بهترین نفرات حال حاضر شطرنج قم راهی این رقابت‌ها کنیم.

وی یادآور شد: پیکارهای قهرمانی کشور در هر رشته‌ای، میدان حضور چهره‌های شاخص کشور در آن رشته ورزشی است و قطعا در شطرنج هم به همین گونه خواهد بود و تمام نفرات حتی اساتید بزرگ شطرنج کشور در آن حضور می‌یابند و رقابت برای کسب عناوین برتر دیدنی است.

رحمتی نشاط عنوان داشت: مسابقات انتخابی شطرنج قم را در هر دو بخش مردان و بانوان برگزار می‌کنیم تا تیمی متشکل از پنج شطرنج باز در هر بخش روانه پیکارهای شطرنج قهرمانی کشور شود و برای قم عنوان‌های ارزشمندی کسب کنند.

وی در ادامه از قابلیت برگزاری مسابقات لیگ شطرنج در قم خبر داد و ابراز داشت: برگزاری مسابقات در قالب لیگ از سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش قم است که در کنار سایر رشته‌ها در شطرنج نیز عملی می‌شود تا بتوانیم جمع زیادی از علاقه‌مندان این رشته ورزشی را در مسابقاتی رسمی گرد هم بیاوریم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم یادآور شد: با توجه به اینکه در چهار سال اخیر شطرنج قم تحول خوبی داشته و حضور در رقابت‌های متنوعی اعم از لیگ و قهرمانی کشور تجربیات گرانبهایی برای شطرنج قم به دنبال داشته و در حال حاضر نیز مشغول آماده‌سازی تیم تربیت‌بدنی برای اعزام به مسابقات لیگ برتر کشور هستیم، فرصت خوبی است برای رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های استان قم نیز برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب استان برای برگزاری رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه از این نظر موقعیت بسیار خوبی داریم، به طوری که می‌توان حضور حدود 15 تیم شطرنج را در مسابقات لیگ استان پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/78002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول