اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مردم پول اضافه برای خرید شن و ماسه ندهند / گرانی از جای دیگری آب می‌خورد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم بدانند که به اندازه سال‌ها اکنون شن و ماسه در استان دپو شده و اگر مشکل گرانی می‌بینند تنها از سوی برخی سودجویان منفعت‌طلب رقم خورده است.

مردم پول اضافه برای خرید شن و ماسه ندهند / گرانی از جای دیگری آب می‌خورد

سید حسین صابری امروز در حاشیه شورای فنی مسکن‌مهر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مردم در ضمیر و وجدان همیشه بیدار خود می‌دانند که جمع کردن واحدهای غیر قانونی شن و ماسه در بستر رود بشار چه کمک بزرگی به محیط زیست طبیعی اطراف آن‌ها کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اجر این کار را تنها از خدای خود می‌خواهم و می‌دانم که چه خدمت بزرگی به آینده شهر یاسوج شده است.

وی رود بشار را مایه حیات و زندگی در شهر یاسوج و مناطق پایین دست دانست و گفت: ماهیان رود بشار می‌توانند در روز قیامت شهادت بدهند که چه ظلم بزرگی به محیط زیست در این رود شده بود.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اگر دو کار بزرگ و تأثیرگذار در زندگی خود انجام داده آزادسازی رود بشار از دست متخلفان بوده است، افزود: پس از کارهای اجرایی که در دست دارم و در چهار صباح از زندگی خود به این اقدام همواره افتخار خواهم کرد و مطمئن هستم که علاوه بر پروردگار مردم هم رضایت خود را اعلام خواهند داشت.

صابری از دامن زدن برخی به مشکلات شن و ماسه در این استان گفت و افزود: اکنون به اندازه چندین سال شن و ماسه در واحدهای شن و ماسه استان دپو شده است و هیچ مشکلی از بابت تهیه و توزیع آن وجود ندارد.

وی افزود: تا دم درب واحد تولید شن و ماسه مشکلی وجود ندارد اما به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله حمل و نقل و پایانه‌ها کرایه‌های سنگینی را روی نرخ مصوب می‌کشند.

حمل و نقل و پایانه‌ها در خواب غفلت است / به مردم اجحاف می‌شود

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به نرخ‌های مصوبی که لازم است همه در فروش و خرید شن و ماسه به آن توجه کنند اشاره کرد و گفت: دو رقم قیمت اکنون وجود دارد که یکی مربوط به شن و ماسه کوهی و دیگری شن و ماسه رودخانه‌ای است.

صابری ادامه داد: قیمت هر تن ماسه شسته کوهی چهار هزار و 800 تومان، ماسه شکسته کوهی چهار هزار و 600 تومان و بادامی و نخودی و بیس کوهی سه هزار و 600 تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قیمت ماسه شسته رودخانه‌ای هر تن سه هزار و 800 تومان، ماسه شکسته رودخانه‌ای سه هزار و 600 تومان و بادامی و نخودی رودخانه‌ای دو هزار و 600 تومان است.

وی در ادامه گفت: کامیون‌دار موظف است برای هر تن، هزار و 100 تومان کرایه به فاصله میانگین 30 کیلومتری بگیرد که با این فرض کرایه آن‌ها برای یک کیلومتر تا میانگین 30 کیلومتر 33 هزار تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم برای 10 تن ماسه کوهی باید سرجمع 81 هزار تومان و برای شن و ماسه رودخانه‌ای 71 هزار تومان بپردازند که اگر گران‌تر پای آن‌ها حساب شد به کامیون‌دار برمی‌گردد.

صابری از خواب غفلت اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌ها در این قضیه سخن به میان آورد و تصریح کرد: خیلی وقت است که من قید آن‌ها را زده‌ام و از کار آن‌ها رضایت ندارم چرا که به صورت عملی وارد عرصه نمی‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که می‌دانم مشکلات مربوط به شن و ماسه علاوه بر اجحاف برخی منفعت‌طلبان از کجا آب می‌خورد، تصریح کرد: برخی در محافل خصوصی خود عنوان کرده‌اند بگذارید صابری برود آن‌گاه دوباره واحدهای متخلف و غیر قانونی شن و ماسه به رود بشار باز خواهند گشت ولی زهی خیال باطل که افکار عمومی دیگر اجازه نمی‌دهد این عده منافع خود را با اعمال کارهای غیر قانونی دنبال کنند.

انتهای پیام/2571/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول