اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

تبریز در سوگ آفتاب سیاه‌پوش می‌شود/برگزاری سوگواره‌ در سالگرد ارتحال امام

شهردار تبریز با اعلام این که تبریز در سوگ آفتاب انقلاب سیاه‌پوش خواهد شد گفت: شهرداری تبریز همچون سال‌های گذشته با برگزاری سوگواره‌ها و فضاسازی محیطی برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن سالگرد ارتحال امام اقدامات مهمی انجام داده است.

تبریز در سوگ آفتاب سیاه‌پوش می‌شود/برگزاری سوگواره‌ در سالگرد ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین که در آستانه بیست ‌و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر و فقید جمهوری اسلامی ایران در جمع مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: شأن و جایگاه معنوی امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت برجسته جهانی و رهبر آزادیخواهی و ظلم ستیزی مسلمانان جهان به گونه‌ای است که همچنان راه و آرمان‌های آن بزرگوار سرمشق و سرلوحه عمل و رفتار ملت و مسئولان کشور و مهم‌تر از آن تمام آزادیخواهان جهان است و این جایگاه، ضرورت و اهمیت برپایی هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال ایشان را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: همه وظیفه داریم در تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه امام و آشنایی نسل جوان با وصایای آن حضرت برنامه‌های متنوعی را در سالگرد عروج ملکوتی آن پیر مراد انجام دهیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره)  احیاگری بزرگ بود و توانست ملتی را که دچار افسردگی و تحقیر شده بود در سطح جهان مطرح کند؛ ایشان با زهد و ساده‌ زیستی‌شان بزرگ‌ترین الگوی ما بود و نشان دادند که می‌توان بدون تکیه به شرق و غرب راهی جدید را پیمود و با پیاده‌سازی نظریه ولایت فقیه در عمل، بزرگ‌ترین خدمت را به ملت ایران و همه مظلومان عالم کردند.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این‌که شهرداری تبریز، مناطق و سازمان‌های تابعه تلاش گسترده‌ای در راستای فضاسازی و آماده‌سازی شهر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌ها و مراسم‌های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام خواهند داد، افزود: حضور چشمگیر شهرداری در برپایی مراسم‌های مرتبط با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امسال گسترده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و شهرداری به عنوان مردمی‌ترین نهاد اجتماعی در بزرگداشت یاد و نام امام شهیدان حضوری موفق خواهد داشت.

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های متعدد صلواتی در نقاط مختلف شهر، نصب پارچه نوشته‌های تسلیت و بنرهای تمثال امام راحل(ره)، نصب پلاکاردها در سطح شهر، نصب پرچم‌ها در میدان‌های شهر، فضاسازی محیطی با برپایی نمایشگاه‌های متعدد عکس در سطح شهر و برگزاری سوگواره‌های مختلف را ازجمله برنامه‌ریزی‌های فرهنگی شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، مشارکت جدی و فعال شهرداری در اعزام و حمایت از کاروان‌های راهیان نور اعزامی به مرقد مطهر حضرت امام بسیار چشمگیر خواهد بود.

نوین افزود: شهرداری تبریز همواره پیشگام برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، مذهبی و معنوی شهر بوده و در کنار شهروندان تبریزی خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول