اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی:

افزایش دهیاری‌های خراسان شمالی / 4 روستا استحقاق ارتقا به شهر را دارند

مدیر کل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی گفت: با افزایش 20 دهیاری شمار دهیاری‌های استان افزایش یافت.

افزایش دهیاری‌های خراسان شمالی / 4 روستا استحقاق ارتقا به شهر را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مسلم راعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این تعداد دهیاری‌های استان 647 دهیاری بوده که  افزایش 20دهیاری به استان هم با پیگیری‌های انجام شده  محقق شد.

وی با بیان اینکه 835 نقطه در خراسان شمالی وجود داشته که از این تعداد 721 نقطه روستایی بالای 20خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: حدود نیمی از جمعیت این استان در روستایی‌ها سکونت دارند.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی همچنین از ارائه درخواست به وزارت کشور برای ایجاد دهیاری در 30  روستای این استان هم خبر داد.

به گفته وی کارهای کارشناسی مربوط به تشکیل دهیاری از سوی دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی انجام که امیدواریم با انجام آن روستاهای استان توسعه یابد.

به گفته وی صرفاً سال گذشته 120میلیارد ریال اعتبارات برای عمران روستایی با نظر دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در روستاهای خراسان شمالی صرف شد.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره ارتقای روستاهای بزرگ به شهر هم گفت: بر اساس کارشناسی‌ها اکنون چهار روستای بزرگ استان استحقاق به شهر را دارند.

وی فاکتور جمعیتی برای ارتقا روستاهای بزرگ به شهر را یاد آور شد و گفت: اکنون ملاک جمعیت سه هزار و 500 نفری این روستاها به استثنای مرکز بخش است.

راعی تصریح کرد: مرکز بخش با هر جمعیتی ظرفیت ارتقا به شهر را ولو با جمعیت کم‌تر از آنچه که در ضوابط آمده دارا هستند.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی با اشاره به جمعیت قابل توجه روستاهای استان از این قشر به عنوان مولد و تأمین کننده بخش زیادی از مایحتاج روزمره یاد کرد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی به لحاظ جمعیت روستایی به نسبت جمعیت استان پس از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، و استان گلستان در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

  انتهای پیام/63002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول