اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بومهن خبر داد

تأسیس ساختمان دهیاری گلخندان / روستای تاریخی شرق تهران صاحب دهیار می‏شود

بخشدار بومهن از تأسیس ساختمان دهیاری گلخندان خبر داد و گفت: این روستای تاریخی شرق استان تهران به زودی صاحب دهیار می‏شود.

تأسیس ساختمان دهیاری گلخندان / روستای تاریخی شرق تهران صاحب دهیار می‏شود

حبیب‏الله منتظری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: با نامه‏نگاری‏های صورت گرفته، مجوز لازم از سوی استانداری تهران برای تعیین دهیار گلخندان صادر شد.

وی افزود: با دعوت از شورای اسلامی روستای گلخندان و اعلام موارد قانونی، مقدمات لازم برای معرفی دهیار و تاسیس ساختمان دهیاری انجام شد.

بخشدار بومهن افزود: به زودی با معرفی دهیار و تأسیس ساختمان دهیاری، روستای گلخندان صاحب این نهاد دولتی و مردمی خواهد شد.

منتظری در مورد معیارهای انتخاب دهیار گفت: ابتدا شورای اسلامی روستا، فرد مورد نظر خود را به بخشدار معرفی می‏کند و بخشدار براساس شرایط و ضوابطی که در قانون پیش‏بینی شده است، این فرد را منصوب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخشدار پس از بررسی‏ها، اگر فرد معرفی شده سوابق یا عملکرد نامطلوبی نداشته باشد، برای احراز پست دهیاری، حکم حقوقی صادر می‏کند و دهیار شروع به کار خواهد کرد.

بخشدار بومهن در رابطه با وظایف دهیار نیز اظهار کرد: در قانون نزدیک به 47 وظیفه برای دهیار پیش‏بینی شده است که شامل همه موارد عمرانی داخل بافت روستا می‏شود.

منتظری تصریح کرد: حضور دهیار، حلقه ارتباط بین مردم و دولت است و دهیار جزو نیروهای بخشداری است؛ اما چون شورا منتخب مردم بوده و نیروهای دولت حلقه بین مردم و مسئولان هستند، نظر شوراهای روستایی در این زمینه مد‌نظر قرار می‏گیرد.

بخشدار بومهن اضافه کرد: شرایط و ضوابط قانونی به اعضای شورای اسلامی روستا اعلام شده و منتظر معرفی فرد منتخبشان هستیم و در صورت معرفی زودتر شورا، انتصاب دهیار گلخندان در اسرع وقت صورت می‏پذیرد.

روستای تاریخی و ییلاقی گلخندان در 35 کیلومتری شرق تهران و در 6 کیلومتری جنوب مسیر جاده هراز واقع شده و دارای یک قلعه تاریخی مربوط به قرن 14 هجری قمری و یک امامزاده به نام امامزاده قاسم است.

انتهای پیام/2568/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول