اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد

صدور 405 کارت هوشمند ملی در قم

مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: تاکنون 405 کارت هوشمند ملی صادر شده و 663 نفر پیش ثبت‌نام را گذرانده‌اند.

صدور 405 کارت هوشمند ملی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ولی‌‌الله عسکری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به کارت هوشمند ملی اظهار کرد: شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال ویژگی‌های اصلی این کارت است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات هویتی افراد مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، علاوه بر چاپ روی بدنه در تراشه الکترونیکی کارت به صورت امن ذخیره می‌شود و بر همین اساس علاوه بر شناسایی فیزیکی، امکان شناسایی افراد از طریق دیجیتال نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم ادامه داد: تصدیق هویت افراد از روش‌های دسترسی به اطلاعات کارت است که از طریق رمز اثر انگشت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح پیش‌پایلوت کارت هوشمند ملی در قم گفت: 10 هزار و 243 نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و کارت پیش‌پایلوت به آنها تحویل داده شد.

عسکری خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح پیش‌پایلوت مشکلات این بخش برطرف شد و با راه‌اندازی سامانه خدمات شهروندی قرار شد پایلوت این کار در قم اجرا شود.

وی عنوان داشت: از 28 اردیبهشت سال جاری کارت ملی افراد بالای 15 سال که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند در نوبت کارت هوشمند ملی قرار گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه کارت هوشمند ملی به صورت چند منظوره اجرایی می‌شود گفت: سعی بر این است با تفاهم‌نامه با بانک‌ها و نهادهای مختلف کارت‌های الکترونیکی افراد در این کارت ادغام شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح امضای دیجیتال معنای واقعی پیدا می‌کند و این امضا در داخل شبکه سراسری قرار می‌گیرد.

عسکری عنوان داشت: امکان بروز تخلفات با صدور این کارت کاهش پیدا می‌کند و امکان تأیید اطلاعات و آمارگیری در کمترین زمان ممکن میسر می‌شود.

وی عنوان داشت: امکانات سخت‌افزاری و بسته بندی کارت فراهم شده و بخش نرم‌افزاری در قالب سامانه خدمات شهروندی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به تکمیل اطلاعات اسناد هویتی استان و بارگذاری آن روی سیستم گفت: تاکنون 105 میلیون سند هویتی آرشیو شده در کشور روی سیستم بارگذاری شده و تا پایان سال هدف‌گذاری شده 120 میلیون سند هویتی آرشیو روی سیستم بارگذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مرحله پیش پایلوت برای 46 هزار و 700 خانواده ایثارگر قم در حال اجراست.

عسکری عنوان داشت: تاکنون 405 کارت هوشمند ملی صادر شده و 663 نفر پیش ثبت‌نام را گذرانده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت استان قم برای اجرای پایلوت کارت هوشمند ملی گفت: این استان از نظر وضعیت الکترونیکی در شرایط خوبی قرار دارد و دارای یک شهرستان بوده و با توجه به نزدیکی به تهران بهترین مکان برای اجرای طرح کارت هوشمند ملی است. 

مدیرکل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: برای فراخوان عمومی این طرح باید تعداد ایستگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات در مراحل مختلف از 30 ایستگاه به 100 تا 200 ایستگاه افزایش پیدا کند تا بتوانیم پاسخگوی عموم باشیم.

وی یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی خو‌ش‌بینانه تا پایان سال مرحله پایلوت کارت هوشمند ملی به طور کامل در قم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/78003/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول