اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی خراسان شمالی:

ورود به بازی‌های سیاسی بزرگترین آفت شوراها است

سخنگوی شورای اسلامی استان خراسان شمالی گفت: دولتی شدن، ورود به بازی‌های سیاسی، انفعالی عمل کردن شوراها و یا مقاومت دستگاه‌های اجرایی در برابر اختیارات قانونی شوراها از آسیب‌های شوراهای شهر و روستا است.

ورود به بازی‌های سیاسی بزرگترین آفت شوراها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، علی شفیق همچنین دولتی شدن، ورود به بازی‌های سیاسی، انفعالی عمل کردن شوراها و یا مقاومت دستگاه‌های اجرایی در برابر اختیارات قانونی شوراها را از دیگر آسیب‌های شوراهای شهر و روستا برشمرد.

وی تاکید کرد: هر شورای اسلامی شهر و روستایی که مسائل سیاسی را در اولویت برنامه‌هایش قرار داده با ضربه شدیدی مواجه شده است و نتوانسته در دستیابی به اهدافش موفق شود، در حالی که این نهاد با هدف حضور بیشتر مردم در نظام اداری کشور و برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، پرورشی و سایر امور رفاهی تشکیل شد.

شفیق، نرسیدن شوراهای اسلامی به جایگاه واقعی خویش را خلاء قانونی ذکر کرد و تصریح کرد: البته با توجه به جوان بودن عمر شوراها انتظار می‌رود با تبیین قوانین مرتبط زمینه رسیدن این شوراها به جایگاه اصلی خویش در جامعه هموار شود.

سخنگوی شورای اسلامی استان افزود: عرصه سیاسی کار ویژه خودش را می‌طلبد اما مشکل اینجاست که وقتی به کار سیاسی می‌اندیشیم اعتقادی فکر نمی‌کنیم هر چند وجود سیاست در کنار دیانت کار خوب و پسندیده‌ای است اما باید مراقب بود که افراط و تفریط نشود.

وی نقش شورای عالی استان‌ها را در پیشبرد اهداف شوراها موثر برشمرد و گفت: فعالیت شورای عالی استان‌ها به بهبود جایگاه شوراها در کشور کمک می‌کند و شوراها و شهرداری‌ها نباید حالت انفعالی داشته باشند.

انتهای پیام/63002/ط/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول