اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد همدان:

تخصص‌های مرتبط با کیفیت نظام‌مند شود

مدیر کل استاندارد همدان گفت: نظام‌مند شدن تخصص‌های مرتبط با کیفیت می‌تواند تمام الزامات و خواسته‌هایی که در تحقق رعایت استانداردهای ملی در تولید و خدمات کشور وجود دارد را عملیاتی و اجرایی کند.

تخصص‌های مرتبط با کیفیت نظام‌مند شود

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: تا زمانی که مدیران کنترل کیفیت زیرمجموعه واحدهای صنعتی خود و حقوق‌بگیر آنان باشند به صورت حتم هیچ گاه نمی‌توانند خواسته‌های علمی و فنی خود را به درستی پیاده کنند.

وی بر لزوم تشکیل سازمان نظام مهندسی کیفیت تأکید کرد و افزود: فعالیت انجمن صنفی مدیران کنترل کیفیت و در سطح فراتر از آن تشکیل سازمان نظام مهندسی کیفیت برای رسیدن به یک نقطه اشتراک در تمامی مدیران کنترل کیفیت و تامین نیازهای جامعه ضروری است.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: در صورتی که بتوانیم تخصص‌های مرتبط با کیفیت را نظام‌مند کرده و آنها را مدیریت کنیم می‌توانیم در آینده نزدیک تمام الزامات و خواسته‌هایی که در تحقق رعایت استانداردهای ملی در تولید و خدمات کشور وجود دارد را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه قانونگذار در بخش خدمات کشور وجود یک مدیر کنترل کیفیت را لحاظ کرده است در صورتی که این مدیران کنترل کیفیت بتوانند به معنای واقعی به وظایف خود بپردازند و الزامات را رعایت کنند می‌توان امیدوار بود که در بخش رعایت استانداردها و ارتقای کیفیت تولیدات مشکلی نداشته باشیم.

تیموری ادامه داد: در حال حاضر مرحله اول تشکیل انجمن صنفی مدیران کنترل کیفیت استان آغاز شده که امیدواریم با اصلاح قوانین مرتبط در سازمان ملی استاندارد شاهد تحقق ایجاد یک سازمان نظام مهندسی قانونمند در این خصوص باشیم.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل صنعت و تولیدات بحث کیفیت است، ادامه داد: رسیدن به جایگاهی که از نظر صنعتی و اقتصادی در برنامه‌های چشم‌انداز کشور همچنین در برنامه آمایش سرزمین برای کشور و استان ترسیم شده است جز با بهره‌وری ممکن نیست.

مدیرکل استاندارد همدان اظهار داشت: بهره‌وری نیز به معنای استاندارسازی، کاهش هزینه‌ها و استفاده هر چه صحیح‌تر از منابع و نیروی انسانی است و در این بین مدیران کنترل کیفیت جایگاه بسیار مهمی دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به بحران اقتصادی موجود در جهان و تحریم‌های موجود، در حال حاضر بها دادن به تولیدات داخلی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی بهترین راه گذر از تحریم‌ها و تهدیدات دشمن است و در این بین مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در تحقق فرمایشات رهبری دارند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول