اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان:

نخستین نمونه اسانس استاندارد گل محمدی روانه بازارهای جهانی شد

رئیس پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان از تولید و عرضه نخستین نمونه اسانس استاندارد گل محمدی با بکارگیری دانش فنی این پژوهشکده اسانس به بازارهای جهانی خبر داد.

نخستین نمونه اسانس استاندارد گل محمدی روانه بازارهای جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، عبدالرسول ابراهیم‌­آبادی اظهار داشت: این اسانس با بکارگیری دانش فنی این پژوهشکده توسط بخش خصوصی تولید و به بازار عرضه شده است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت این اسانس با استاندارد ایزو موجود و معتبر برای آن یعنی «ISO 9842» که توسط کمیته اسانس مؤسسه بین­المللی استانداردسازی (ایزو) تدوین شده است مطابقت کامل دارد و این موضوع مورد تأیید شرکت­های عطرسازی کشور فرانسه و نیز تولیدکنندگان اسانس گل محمدی کشور ترکیه قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان با اشاره به شرایط آب و هوایی استثنایی سال جاری و تولید کمتر گل محمدی نسبت به سال گذشته، میزان اسانس تولیدی این کارخانه را در حال حاضر پنج کیلوگرم ذکر و پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود تا یک ماه آینده این کارخانه بین 20 تا 30 کیلوگرم اسانس تولید کند.

ابراهیم‌آبادی، با اشاره به اینکه این دستگاه توان تولید 60 کیلوگرم اسانس در هر فصل رویش گل محمدی را دارد یادآور شد: این دستگاه قابلیت فرآوری و تولید اسانس، گلاب و ماده معطر و باارزش طبیعی فنیل‌اتیل الکل با کیفیت مرغوب و استاندارد از گل محمدی را دارد.

وی، اسانس را با ارزش‌ترین محصول گل محمدی دانست و افزود: این محصول در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، عطرسازی، آرایشی، بهداشتی و داروسازی کاربرد دارد. 

انتهای پیام/2406/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول