اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد همدان:

299 قلم کالا به لیست کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری افزوده شد

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد همدان گفت: در مرحله اول طرح تجا 299 کالای جدید مشمول استاندارد اجباری شدند.

299 قلم کالا به لیست کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری افزوده شد

محمد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: براساس قانون ارتقای کیفی خودرو تمام محصولاتی که به صورت صنعتی در کشور تولید می‌شوند و همچنین محصولات وارداتی، مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی به طرح توسعه جامع استانداردها (طرح تجا) اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد بالای کالاهای مشمول این طرح مقرر شده که طی یک برنامه پنج ساله برای تمام این کالاها گواهی کیفیت صادر شود.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد همدان افزود: بر اساس قوانین سازمان ملی استاندارد تولید، توزیع، فروش و تمرکز کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از زمان اجرا، بدون داشتن علامت استاندارد و پایین‌تر بودن کیفیت استاندارد ممنوع و تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول این برنامه 299 قلم کالا را شامل می‌شود، گفت: از ظرفیت کارشناسان رسمی استاندارد متخصص در رشته‌های مختلف که از بخش‌های مختلف صنعت گزینش شده‌اند برای اجرای این طرح کمک گرفته می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه چگونگی ارائه خدمات مشاوره ای به واحدهای تولیدی استان در راستای دریافت پروانه استاندارد به کارشناسان رسمی استاندارد آموزش داده شده است، گفت: همچنین طی یک دوره آموزشی توضیحاتی در خصوص اجرای طرح تجا به کارشناسان رسمی استاندارد داده شده است و این کارشناسان در اجرای این طرح ورود پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/89002/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول