اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

بهترین راه ضربه زدن به دشمنان حضور آگاهانه در انتخابات است

امام جمعه مهربان گفت: در شرایط فعلی بهترین و مناسب‌ترین راه ضربه زدن به دشمنان، حضور گسترده مردم در صحنه و حضور پرشور در انتخابات 24خرداد بوده و شایسته است انتخابات به صورت باشکوه در سراسر کشور برگزار شود.

بهترین راه ضربه زدن به دشمنان حضور آگاهانه در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) اشاره و اظهار کرد: مقام معظم فرماندهی کل قوا گام بلند و حماسی و پرشور ملت ایران در انتخابات پیش روی 24 خرداد را بشارت دهنده موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ‌تر برای انقلاب و نظام اسلامی دانست.

وی افزود: مقام معظم رهبری با توصیه به مردم برای دقت در اظهارات و شعارهای کاندیداهای محترم به‌منظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنین توصیه مؤکد به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تثبیت اصول و مواضع عاقلانه و حکیمانه نظام اسلامی و پرهیز از ریخت و پاش، تخریب و بداخلاقی، در تبلیغات، تأکید کردند، به توفیق الهی، فردای این کشور و ملت، فردایی روشن، عزتمدارانه و برای همه الگو خواهد بود.

امام جمعه مهربان به تفاوت تشخیص‌های مردم در انتخابات از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این تفاوت تشخیص‌ها و علاقه‌مندی‌های متفاوت به کاندیداها نباید منجر به رودررو قرار گرفتن افراد شود و برای انتخاب و گزینش عالی‌ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانونی وجود دارد و  بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراین اختلاف نظرها نباید موجب بروز کدورت شود.

جلیلی به توصیه مقام معظم رهبری به کاندیداها برای پرهیز از هرگونه اسراف در تبلیغات و دقت نظر مردم در این خصوص اشاره کرد و افزود: مردم درخصوص نحوه تبلیغات داوطلبان و همچنین نحوه هزینه‌ها و ریخت و پاش‌ها قضاوت خواهند کرد و کسانی که برای تبلیغات انتخابات، از بیت‌المال یا پول مشتَبه به حرام برخی افراد دیگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمینان مردم را به سوی خود جلب کنند.

خطیب جمعه مهربان پاسداری از انقلاب را یکی از ویژگی‌های ممتاز دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) از دیدگاه مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: یکی از لوازم پاسداری از انقلاب، داشتن شناخت درست و عمیق از مبانی نظری و اصول انقلاب اسلامی و پایبندی به آنها است و در طول انقلاب اسلامی، کسانی بودند که با احساسات و بدون شناخت عمیق از مبانی نظری انقلاب، وارد میدان شدند و بعد از مواجه شدن با یک تندباد، راهشان تغییر کرد و از مسیر انقلاب خارج شدند.

امام جمعه مهربان مسئله انتخابات را مهم‌ترین مسئله کشور در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی بهترین و مناسب‌ترین راه ضربه زدن به دشمنان، حضور گسترده مردم در صحنه و حضور پرشور در انتخابات 24 خرداد است و شایسته است، انتخابات به صورت باشکوه در سراسر کشور برگزار شود.

جلیلی با اشاره به احراز صلاحیت 8 نفر برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط فقها و حقوقدانان شورای محترم نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: بعد از احراز صلاحیت‌ها وظیفه مردم است که اصلح‌ترین فرد را در میان این هشت نفر انتخاب کنند.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با تسلیت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) 14 خرداد را استثناترین روز در تاریخ کشورمان بیان کرد و افزود: 14 خرداد از یک طرف به خاطر ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) غمناک‌ترین روز و از طرف دیگر به خاطر انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به رهبری نظام مقدس جمهوری، اسلامی‌ترین و مسرت بخش‌ترین روز در تاریخ کشورمان است و انتخاب مقام معظم رهبری منشاء برکات فراوانی برای کشورمان بوده است.

امام جمعه مهربان افزود: عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون مجاهدت‌ها و افکار آسمانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای  برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی و برقراری عدالت است.

جلیلی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم با حرکت به سمت آرمان‌های مقدس حضرت امام خمینی (ره) دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنیم.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیم 15 خرداد در سال 1342 تصریح کرد: قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام/60008/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول