اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری شبکه پرس.تی.وی:

ضعف کار رسانه‌ای، مهم‌ترین عامل ضعف دین در جوانان

مجری شبکه پرس.تی.وی با بیان اینکه از دیدگاه برخی جوانان ایرانی راجع به دین تعجب می‌کنم، گفت: ضعف کار رسانه‌ای در برابر هجمه کارهای تبلیغات رسانه‌ای دشمنان مهم‌ترین عامل تضعیف دین در دل برخی جوانان ایرانی است.

ضعف کار رسانه‌ای، مهم‌ترین عامل ضعف دین در جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرضیه هاشمی(ملانی فرانکلین) در نشست پرسش و پاسخ یادبود شهید مالکوم شباز (نوشیعه) در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ارزیابی شما از گرایش روز افزون جوانان غربی به اسلام و کاهش تمایل برخی جوانان ایرانی به دین چیست، اظهار کرد: جوانان ایرانی را بهترین جوانان دنیا می‌دانم اما با صراحت می‌گویم از دیدگاه برخی جوانان ایرانی راجع به دین که بدون تحقیق کافی صحبت می‌کنند، تعجب می‌کنم به گونه‌ای که برخی حتی از من در جلسات مختلف می‌پرسند که از مسلمان شدن خود پشیمان نشده‌ای.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن دین در ذهن و دل جوانان دهه 70 ضعیف عمل کرده‌ایم و هنوز کار بسیاری در این زمینه در پیش رو داریم.

مجری شبکه پرس.تی.وی با بیان اینکه جوانان بنیان نهادن آینده مملکت را برعهده دارند، تصریح کرد: کمبود کار رسانه‌ای در ایران در این زمینه بسیار مشهود است و این در حالی است که رسانه‌های غربی از راه‌های مختلف رسانه‌ای بر روی ذهن جوانان ایرانی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: البته این را باید بگویم که جمهوری اسلامی ایران در دنیا تک است، من پس از مسلمان شدن در کشورهای زیادی می‌توانستم ساکن شوم، اما ایران را بهترین نقطه دیدم و با این وجود معتقدم باید بهتر از قبل شویم، چرا که ما پیرو اهل‌بیت (ع) هستیم و باید پیشرفت روزافزونی داشته باشیم.

در ادامه رضا هاشمی پسر خانم هاشمی و دوست مالکوم شباز (نوشیعه) درباره همین سئوال با اشاره به اینکه بیان دلیل این موضوع دشوار است، اظهار کرد: جوانان ایرانی در دل حقیقت قرار دارند و به همین دلیل آن را به درستی درک نمی‌کنند و این در حالی است که جوانان غربی به دنبال کشف حقیقت هستند.

وی افزود: تصور اشتباهی که جوانان ایرانی درباره دین ‌دارند، این است که زندگی در غرب بهتر و پیشرفته‌تر است و این در حالی است که جوانان غربی پیشرفت زندگی خود را در دین جست‌و‌جو می‌کنند و به طور معمول با مطالعه راجع به ادیان مختلف به اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

در ادامه اسلام جمال گلزاری دوست شهید مالکوم شباز نیز درباره همین سئوال اظهار کرد: از دیدگاه من ایرانی‌ها نیت خوبی برای تبلیغ دارند اما درباره شیوه‌های تبلیغ از دنیا عقب مانده‌اند.

وی افزود: ما باید روش خود را در ارائه دین عوض کنیم چرا که هنوز با روش ابتدای انقلاب مانند سخنرانی و کتاب قصد تبلیغ دین در میان جوانان را داریم.

دوست شهید مالکوم شباز با اشاره به اینکه ما باید با همان روش غربی‌ها اما با نیت اسلام پیش برویم، تاکید کرد: آنها از طریق فیلم، مدیا، موزیک و کمدی در حال تبلیغ برای کارهای نامناسب هستند و تنها راه مقابله با این موارد مقابله از راه خودشان و تبلیغ غیرمستقیم دین در میان جوانان است.

انتهای پیام/63008/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول