اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ قالیباف ‌در جمع مردم اردبیل‌:

اهل شعار دادن نیستم/ایران را با مدیریت جهادی می‌سازم‌/طی 6 ماه گرانی را کنترل می‌کنم

محمدباقر قالیباف گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که امروز ملت ما را رنج می‌دهد بیکاری، گرانی و فقر بر اثر سوء تدبیرها است که ضرورت دارد این معضل اساسی را به نحو شایسته برطرف کنیم.

اهل شعار دادن نیستم/ایران را با مدیریت جهادی می‌سازم‌/طی 6 ماه گرانی را کنترل می‌کنم

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدباقر قالیباف ‌در جمع مردم اردبیل در مسجد قدس این شهر اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که امروز ملت ما را رنج می‌دهد بیکاری، گرانی و فقر بر اثر سوء تدبیرها است که ضرورت دارد این معضل اساسی را به نحو شایسته برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که نبی مکرم اسلام هرگز از فقر جامعه نگران نبوده بلکه از سوء‌تدبیر نگران و ناراحت بوده است، امروز به دلیل سوء‌تدبیرها در عرصه مدیریت کشور ظرفیت‌های عظیم اقتصادی و نیروی انسانی به هدر می‌رود و مردم ما به جای آن که غنی و ثروتمند باشند در فقر و فلاکت زندگی می‌کنند.

قالیباف خاطر نشان کرد: ما از این کلام نورانی نبی‌مکرم اسلام و مکتب اسلام می‌فهمیم که سوء‌تدبیر چالش اصلی ما است و برای خروج از این اوضاع و احوال باید ظرفیت‌های مادی و انسانی خود را بهتر بشناسیم و قدر آن را بدانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در این مسیر ما با چالش‌های مدیریتی و بی‌تدبیری‌هایی روبه‌رو هستیم که به سطوح مختلف جامعه رسوخ پیدا کرده و مردم ما را رنج می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی در عمران شهری در تهران به رغم مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی بیان کرد: ما در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی و کار جهادی شهر تهران را به ویژه جنوب تهران را متحول کردیم و اجازه ندادیم برخی نواقصات و نارسایی‌ها در حوزه مالی بر کارهای عمرانی سایه بیندازد.

قالیباف یادآور شد: ‌در حال حاضر نیز ملت ما ذره‌ای ناامیدی را در خود راه نمی‌دهد و با عزت و همدلی و وجود جوانان غیرتمند و صبورش قادر است از عقبه‌های مختلف عبور کند و کشور را به سمت عمران و آبادانی و کارهای با انگیزه و با ذوق سوق دهد.

عرصه و فرصت برای حضور جوانان مهیا نشده است

شهردار تهران گفت: امروز باید فرصت برای حضور جوانان و بروز و ظهور استعدادهای آنها فراهم آید تا خودی نشان دهند و در عرصه مدیریت توانمند حاضر باشند.

وی ادامه داد:‌ باور کنید که در پایتخت مهندسان ما با میانگین سنی 30 تا 35 سال کارهای عظیمی را انجام دادند و افتخاراتی را کسب کردند که بی‌نظیر بوده و بارقه امید را در دل‌ها می‌افزاید.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما نباید احساس ناامیدی را در خود تلقین کنیم چرا که با تدبیر، برنامه‌ریزی و فرهنگ جهادی به پشتوانه جوانان با ذوق و خلاق این سرزمین می‌توانیم تمام این مشکلات و نارسایی‌ها را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

کشور به کار و تلاش بر بستر عقلانیت و معنویت نیاز دارد

‌رئیس پلیس سابق کشور تصریح کرد: این کشور نیازمند کار و تلاش بر بستر عقلانیت و معنویت است و ما به یقین با حضور جوانان متعهد و میثاق بسته با آرمان‌های انقلاب قادر هستیم تمام ترفندها را از سوی دشمن خنثی کنیم.

وی به مردم اردبیل وعده داد ظرف دو سال بسیاری از نارسایی‌های اقتصادی و معضلات بیکاری برطرف شود و مردم جای جای ایران اسلامی به ویژه استان اردبیل از دشت مغان گرفته تا دشت خلخال و اردبیل قهرمان بتوانند عزتمندانه زندگی کنند.

قالیباف خاطر نشان کرد: بنده از زمره مدیرانی نیستم که تنها شعار بدهم بلکه در عرصه‌های مختلف به ویژه حضورم در نیروی انتظامی و شهرداری تهران نشان دادم که بدون تبعیض خاص و حتی با اولویت مناطق محروم و دهک‌های پایین جامعه خدمت‌رسانی را در اهم کارها قرار می‌دهم.

بیمه یکسان روستایی و شهری را بدون تبعیض اجرا می‌کنم

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود به مزایای بیمه شهری در مقایسه با بیمه روستایی اشاره کرد و ادامه داد:‌ مگر روستایی ما چه کم از شهری دارد که فاقد برخی مزایای بیمه‌ای باشد که شهروندان در مناطق شهری از آن استفاده می‌کنند.

قالیباف اضافه کرد: اگر روح عدالت در جامعه ساری و جاری شود همبستگی و همدلی جای تبعیض و دوگانگی را می‌گیرد و صلح و امنیت برقرار می‌شود.

وی دوری از تنگ نظری‌ها در حوزه مدیریتی را یادآور شد و بیان کرد: حتی خود شهروندان دهک‌های بالای جامعه راضی هستند که به دهک‌های پایین توجه بیشتری شود ولی هنگامی که ما رفتارمان سبب شده تا اعتماد مردم سلب شود این ابراز رضایت را نمی‌بینیم.

قالیباف گفت: در دولت آینده که اگر مردم به من اطمینان کنند اولویت کارهایم با تدبیر و توجه به خرد جمعی،‌ حل مشکلات اقتصادی، تولیدی و کشاورزی می‌باشد.

سیاست‌های جبرانی در دستور کار قرار می‌گیرد

این نامزد ریاست جمهوری افزود: بنده اگر رئیس جمهور شدم سیاست‌های جبرانی را در بخش‌های کشاورزی، اقتصادی، صنعتی و... در اولویت قرار می‌دهم و سعی می‌کنم روح تولید واقعی و توجه به صنایع کوچک و بزرگ در اولویت باشد.

قالیباف تصریح کرد: بنده در بحث هدفمندی یارانه‌ها در کنار یارانه نقدی، یارانه به تولید و یارانه سبز برای کشاورزان را جزو ضروریت‌ها و اولویت‌ها قرار می‌دهم.

قیمت‌های تضمینی کشاورزان را قبل از کشت اعلام می‌کنم

کاندیدای ائتلاف و پیشرفت خاطر نشان کرد: ‌در دولت آینده سعی می‌کنیم کشاورز ما که سیب‌زمینی و گندم می‌کارد، بداند که محصولش ضمانت شده به فروش رفته و نگران بعد از برداشت نباشد که در این زمینه سعی می‌کنم قیمت‌های تضمینی محصولات کشاورزی را در رقم معقول و بالاتر از کالاهای وارداتی اعلام کنم تا کشاورز قبل از کشت برنامه‌ریزی داشته باشد.

قالیباف اضافه کرد: در این چند سال طوری با کشاورز و کارگر برخورد کردیم که در بسیاری از حوزه‌های کاری اعتماد از آنها سلب شده است در حالی که کارگر ساختمانی و کشاورز ما باید به گونه‌ای از بیمه برخوردار باشند که آخر عمر گرفتار و دچار مشکلات متعدد در اداره زندگی نباشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید خط فقر در کشور بالاتر از یک میلیون تومان تعیین شود، گفت: دریافت مالیات از حقوق پایین‌تر از این خط فقر ظلم است که بنده با سیاست‌های جبرانی کار را در اولویت قرار می‌دهم.

طی 6 ماه گرانی را کنترل می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد‌باقر قالیباف اظهار داشت:‌ بنده ظرف دو سال بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی را به سامان می‌رسانم که البته این دو سال فرصت زمانی حداکثری است ولی حداقل در شش ماه دوم امسال مردم تثبیت قیمت‌ها و کنترل گرانی‌ها را به همراه تثبیت نرخ ارز و کاهش قیمت اقلام اساسی حس خواهند کرد.

وی تورم 30 درصدی در کشور را شکننده و غیر‌قابل قبول توصیف کرد و یادآور شد: این تورم در گروه مواد غذایی 47 درصد و در هفت تا هشت قلم کالای اساسی بیش از 150 درصد است که عموم مردم در این زمینه در مضیقه و نگرانی هستند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با تثبیت قیمت ارز قطعاً رونق به تولید و چرخه اقتصادی برمی‌گردد و کشور با شتاب بهتر کار را به پیش خواهد برد.

مانند روسای دولت سابق نخواهم بود که ناکارآمدی‌ام را به گردن قانون اساسی بیندازم

قالیباف قانون اساسی را میثاق عظیم و عزت‌آفرین ملت ایران توصیف کرد و گفت: مانند برخی روسای دولت‌ها نیستم که در دو سال آخر دولت‌شان ناکار‌آمدی‌شان را به گردن بندهایی از قانون اساسی بیندازم.

وی عنوان کرد: بنده بندهای 15 و 19 قانون اساسی را که احیا‌کننده حقوق ملت است اجرایی و عملیاتی می‌کنم و سعی خواهم کرد حق ملت به شایستگی ادا شود.

روحیه مجاهدت برجستگی غیرتمندان اردبیلی است

کاندیدای ائتلاف و پیشرفت با تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا، بزرگان و مفاخر اردبیل و پاسداشت علمای ارزشمند همچون آیت‌الله محقق اردبیلی، آیت‌الله مشگینی و آیت‌الله مروج بیان داشت: اردبیل را با روحیه مجاهدت، مبارزه با پلیدی‌ها و شیاطین و داشتن روحیه انصاف و عدالت می‌شناسند.

قالیباف افزود: محب اهل بیت بودن از برجستگی‌های اردبیلی‌هاست به طوری که همه ما از عزاداری ماه محرم و صفر این دیار لذت می‌بریم و تحت تاثیر آن به عزاداری و تعظیم شعایر می‌پردازیم.

روحیه ضد استبدادی ملت ایران ساری و جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با اشاره به رویدادهای خرداد ماه به ویژه 15 خرداد سالروز آغاز نهضت بزرگ انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما 14 خرداد را در پیش داریم که مردم ما امام و پیشوای خود را که مجاهدانه در صحنه‌ها حاضر بود از دست داد اما خدا را شاکر هستیم که نعمت بزرگ ولایت به دست با کفایت مقام معظم رهبری حفظ و صیانت شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اهداف بزرگ ملت ایران را مبارزه با دشمنان خارجی، استبداد داخلی و همچنین تداوم و در صحنه بودن انقلاب با روحیه ارزشی توصیف کرد و ادامه داد: ملت ما سوم خردادی را خلق کرد که نقطه عطف تاریخ عزتمندی این ملت است.

قالیباف تداوم انقلاب را در گرو مردان سلحشور و ایثارگر توصیف کرد و گفت: مردم ما با معنویت حیات مادی خود را نیز زینتی ارزشی بخشیده‌اند.

وی تاکید کرد: ما تنها برای زندگی مادی و زود‌گذر دنیا خلق نشده‌ایم بلکه حفظ عزت و شرافت ما بالاتر از کسب ثروت صرف مادی است.

کاندیدای ائتلاف و پیشرفت با یادآوری اینکه مهمترین هدف انقلاب اسلامی ترویج زندگی رحمانی و زیست شرافتمندانه است، ابراز داشت: این نهایت بی‌انصافی است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بزرگ نشماریم چرا که این دستاوردها در سایه پشتیبانی ملت و دفع توطئه‌های بی‌شمار به دست آمده است.

شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور زیبنده ملت ما نیست

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور ما به هیچ‌وجه زیبنده ملت ما نیست و باید از این ظرفیت بی‌منتهی استفاده کنیم تا سایه شوم گرانی و بیکاری از کشور برچیده شود.

وی خاطرنشان کرد: گرانی و بیکاری کانون گرم خانواده‌ها را نیز دچار چالش جدی کرده به طوری که پدر از فرزندان و فرزندان از پدرانشان شرمنده هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: این وضعیت نهایت سرشکستگی برای جوانانمان را به وجود آورده و سرمایه‌های اجتماعی‌مان را دچار آسیب و چالش کرده است.

قالیباف اظهار داشت: استان اردبیل با داشتن طبیعت، شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب جزو استان‌های با ظرفیت است که برای این ملت جفای بزرگی است که با این ظرفیت عظیم مردمان این دیار دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی باشند.

حاشیه‌های سفر 4 ساعته قالیباف به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی سفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات عصر امروز در اردبیل انجام شد که قالیباف به دلیل بارش باران در شهر اردبیل و تاخیر در پرواز حدود 45 دقیقه دیرتر از موعد مقرر و اعلام شده به مردم در مسجد قدس اردبیل حاضر شد که ازدحام عجیبی در مسجد و خیابان‌های اطراف برپا بود.

* قالیباف بر خلاف معمول سفرهای قبلی‌اش بدون امکان حضور در مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل یکسره از فرودگاه به مسجد قدس اردبیل آمد در حالی که دو دستگاه مینی‌بوس خبرنگاران اعزامی از تهران و اردبیل قالیباف را همراهی می‌کردند.

* این نامزد انتخابات در حالی وارد مسجد قدس اردبیل در یکی از پرترددترین نقطه شهری اردبیل شد که در ورودی مسجد و در حمایت از قالیباف طوماری را امضا کرده و خواسته و مطالبه مردمی از قالیباف جمع می‌کردند.

* حضور ولی آذروش و حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی از نمایندگان سابق اردبیل در مجلس در همراهی قالیباف بسیار عجیب به نظر می‌رسید به طوری که این دو وکیل سابق مردم اردبیل در مجلس به سختی توانستند در مسجد محلی برای نشستن پیدا کنند.

سر دادن شعار «جوانان ولایی، رویش انقلابی»

* در این مراسم که حضور جوانان و نوجوانان پر رنگ‌تر بود و اغلب کارهای انتظاماتی به آنها سپرده شده بود زمانی که دکتر قالیباف در خصوص جایگاه و اعتماد به جوانان سخن می‌گفت شعار «جوانان ولایی، رویش انقلابی» در مجلس طنین‌انداز می‌شد.

* شعارهایی که در استقبال از قالیباف داده می‌شد در نوع خود جالب توجه بود به طوری که شرکت‌کنندگان در این مراسم شعار می‌دادند ‌«صل علی محمد / یاور رهبر آمد»، «قالیباف قهرمان، حمایت، حمایت»، «اردبیل اویاقدی/ قالیبافا دایاقدی»، «قالیباف رزمنده / رئیس جمهور آینده»، «آذربایجان اویاقدی / قالیبافا دایاقدی»، ابوالفضل علمدار / قالیبافو نگهدار» و همچنین دست‌نوشته‌هایی در حمایت از قالیباف مشاهده می‌شد.

* برخی از شرکت‌کنندگان پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر دست‌نوشته‌ها و تابلوهایی را به دست گرفته بودند که روی آنها نوشته شده بود « جهاد ادامه دارد ایران سربلند»، « تشنه یک صحبت طولانیم / حرف بزن، حرف بزن / آمدم با عطش سال‌ها / تا تو کمی عشق بنوشانیم / قالیباف، قالیباف، دانشجویان را دریاب» و برخی از کشاورزان و زارعان شهرهای مختلف نیز در پلاکاردهایی از قالیباف به عنوان امیر‌کبیر زمان یاد کرده بودند.

* ازدحام جمعیت در مسجد قدس و خیابان‌‌های اطراف به حدی بود که در داخل مسجد عده‌ای سرپا ایستاده بودند و در ابتدای مراسم محمد‌زاده از قاریان ممتاز کشور قرآن تلاوت کرد و توحید دلاور قوام نیز به اجرای برنامه پرداخت.

* حضور روحانیون در این برنامه چشمگیر بود به طوری که در ابتدای مراسم بهرام یوسف‌پور ‌آذری رئیس ستاد انتخابات قالیباف در استان دقایقی سخنرانی کرد که به دلیل ازدحام و شلوغی فضای مسجد سخنان وی به گوش نمی‌رسید.

* حضور برخی چهره‌های نام آشنای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همچنین تعدادی از مدیران اجرایی شاخص و مشهود به نظر می‌رسید و در فضای تنگ و تاریک مسجد به اصطلاح جای سوزن انداختن نبود.

* رئیس ستاد قالیباف در استان اردبیل از این شخصیت به عنوان سردار سازندگی و جبهه‌های جنگ یاد کرد و شعری در رثای حضرت ابوالفضل‌العباس خواند و گفت: مردم غیرتمند اردبیل قالیباف مجاهد را در پای صندوق‌های رای فراموش نخواهند کرد و به نام حق تعالی با رای دادن به قالیباف پیروزی را به نفع وی رقم خواهند زد.

* مجلس که با حال و هوای ابوالفضلی قرین شده بود با نوای خوش الحان ارشد نوری یکی از مداحان اردبیلی حال و هوای متفاوت یافت به طوری که چند بیتی را در مقام و منزلت علی (ع) و ابوالفضل‌العباس قرائت کرد و در بخشی از شعر خود از قالیباف تعریف و تمجید کرد.

* در بدو حضور قالیباف برای سخنرانی دختری خردسال با اهدای گل جلوی تریبون به این نامزد انتخابات خوشامد گفت که دکتر قالیباف نیز به گرمی از او استقبال کرد که در این لحظه عده‌ای از حاضران گل‌هایی که در دست داشتند پر پر کرده و در فضا پراکندند.

* در چند نوبت از سخنرانی دکتر قالیباف مردم شعارهای انقلابی و حمایت از این نامزد را سر دادند که با جواب «یاشاسین اردبیل و آذربایجان» قالیباف روبرو شدند.

* به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ازدحام جمعیت در هنگام خروج قالیباف نیز به حدی بود که دقایقی خودروی حامل قالیباف در میان جمعیت امکان حرکت نداشت در حالی که سرنشینان آن عجله داشتند تا به فرودگاه برسند و از پرواز جا نمانند، حدود 10 دقیقه‌ای در میدان قدس خودرو متوقف بود و در یک حرکت زننده همراهان قالیباف در حالی که مردم را به دو طرف هل می‌دادند و اسباب ناراحتی آنها را فراهم کرده بودند، مسیر را برای عبور خودرو باز می‌کردند.

‌انتهای پیام/2122/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول