اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور تاکید کرد

اسلامی‌سازی علوم باید به حوزه شعر هم راه یابد

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر اسلامی شدن علوم انسانی تاکید فرموده‌اند گفت: این دغدغه رهبری در شعر هم باید رعایت شود.

اسلامی‌سازی علوم باید به حوزه شعر هم راه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی مجاهدی در مراسم اعطای حکم دبیری دبیرخانه شعر آیینی کشور که در دفتر آیت‌الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه دبیری این مرکز بار بسیار سنگینی را بر دوش او گذاشته است اظهار کرد: از اینکه این حکم را از دست آیت‌الله نوری همدانی دریافت می‌کنم بسیار خوشحالم.

وی افزود: در این مسیر سه محور اساسی را پیش‌بینی کرده و در نظر داریم آنها را پیگیری کنم؛ نخست پژوهش در شعر و ادب آیینی است که هنوز کار چندانی در این زمینه انجام نشده است.

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر اسلامی شدن علوم انسانی تاکید فرموده‌اند خاطرنشان کرد: این دغدغه رهبری در شعر هم باید رعایت شود زیرا اشعار از دو حالت بیرون نیستند یا غنایی هستند یا نیستند.

وی با تاکید بر پژوهش در زمینه شعر آیینی و دیگر انواع نظم عنوان داشت: باید شاعرانی را تربیت کنیم که در حوزه اسلام و علوم انسانی اسلامی شعر بسرایند.

مجاهدی با بیان اینکه 75 درصد اشعار فارسی دارای زمینه‌های دینی و آیینی هستند گفت: علاوه بر پژوهش در این حوزه نیازمند آموزش جدی و صحیح هم هستیم و در این عرصه باید نظارت دقیقی بر چاپ کتاب‌های شعر صورت گیرد.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول