اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه قم:

دانشگاه‌ها نیازمند حضور خیرین است

رئیس دانشگاه قم با اشاره به ضرورت حضور خیرین در امر دانشگاه‌سازی گفت: دانشگاه‌ها امروزه به طور جدی نیازمند توسعه هستند.

دانشگاه‌ها نیازمند حضور خیرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز امروز در نخستین نشست مشترک ستاد خیرین دانشگاه قم با خیرین دانشگاه‌ساز استان قم اظهار داشت: دانشگاه قم از اوایل انقلاب توسط کسانی چون شهید بهشتی و مرحوم آیت‌الله قاضی تاسیس شد و آن مرحوم از همان ابتدا تمام وقت خود را صرف راه‌اندازی و توسعه این دانشگاه کرد.

وی با اشاره به مدارس چهار شیفته در استان در اوایل انقلاب ابراز کرد: خیرین در این زمان احساس وظیفه کرده و وارد میدان شدند و خوشبختانه امروز کشور از نظر مدرسه‌سازی در وضعیت خوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: امروز بچه‌های دیروز وارد دانشگاه شدند و انتظار می‌رود با انتقال دانش‌آموزان به دوره دانشجویی خیرین هم از مدرسه‌سازی به دانشگاه‌سازی روی بیاورند.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه‌ها نیازمند توسعه هستند؛ دولت به نوبه خود کارش را انجام می‌دهد اما همانگونه که نیروهای مردمی در مواقع حساس انقلاب پا به صحنه گذاشتند امروز هم باید این نهضت در دانشگاه‌ها شکل بگیرد.

دیرباز با تاکید بر اینکه باید هم و غم امروز خیرین توسعه دانشگاه‌های کشور باشد گفت: دانشگاه قم از ابتدا تفکیک جنسیتی را در دستور کار خود قرار داد و اعتماد والدین به این دانشگاه ناشی از همین رویه و اصرار مسئولان دانشگاه به ادامه این روند با وجود همه مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه هم در حوزه و هم در دانشگاه درس خوانده‌اند عنوان کرد: اساتید دانشجویان را مانند فرزندان خود می‌دانند و برای ارتقاء آنان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: این نشست فتح‌البابی خواهد بود تا خیرین استان در این امر خیر مشارکت کنند تا بتوانیم اهدافی که از طریق انقلاب بر دوش ما نهاده شده است را دنبال کنیم.

وی در پایان با اشاره به احداث مجتمع فرهنگی شهدای گمنام در دانشگاه قم گفت: از زمانی که دو شهید بزرگوار به عنوان شهدای گمنام در این دانشگاه به خاک سپرده شده‌اند معنویت بیشتری در دانشگاه حاکم شده است.

انتهای پیام/78001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول