اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

8.5 نفر به ازای هر کرسی شورای شهر و روستا در یزد رقابت می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در استان یزد در مجموع به ازای هر کرسی نمایندگی شورای شهر و روستا، 8.5 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

8.5 نفر به ازای هر کرسی شورای شهر و روستا در یزد رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در استان یزد 635 نفر در حوزه شهری و 2 هزار و 361 نفر در حوزه روستایی و در مجموع 2 هزار و 996 نفر، به عنوان نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه در مرکز استان 11 نفر، در اردکان و میبد 9 نفر، در صدوق، ابرکوه، بافق، مهریز و حمیدیاشهر هر کدام هفت نفر به شورا راه خواهند یافت، افزود: سایر شهرهای استان نیز شورای پنج نفره، 18 روستا شورای پنج نفره و 342 روستا نیز شورای سه نفره خواهند داشت.

دشتی خاطرنشان کرد: با این حساب، برای هر کرسی شورای اسلامی شهر و روستا در یزد، 8.5 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دشتی، تعداد شعب اخذ رای در استان یزد را 786 شعبه در استان اعلام کرد و افزود: 21 شهر و 361 کاندیدا در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی از اخبار انتخاباتی استان یزد، این قشر را بسیار تاثیرگذار در آوردن مردم به پای صندوق‌های رای دانست.

دشتی عنوان کرد: رسانه‌ها با استفاده از خلاقیت و ابتکارات خود، انتظارات و تذکرات مردم را منعکس کنند تا از این طریق صدای مردم به کاندیداها برسد و جو اعتماد در جامعه حاکم شود.

وی همچنین بر روشنگری رسانه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را برای فراهم کردن حضور هرچه باشکوه‌تر مردم در انتخابات یاری دهند تا در این رویداد بزرگ و تاریخی، ماندگار و برجسته باقی بمانند.

* اقتدار و رشد فکری و فرهنگی از دستاوردهای انتخابات باشکوه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات عنوان کرد: امنیت، اقتدار، عزت و آبرو، رشد فکری و فرهنگی، مسئولیت‌پذیری و ... از دستاوردهای برگزاری انتخاباتی باشکوه خواهد بود.

دشتی با بیان اینکه این انتخابات به لحاظ ملی، منطقه‌ای و جهانی حائز اهمیت است، تاکید کرد: بسیاری از کشورها حساب جداگانه‌ای روی انتخابات ایران باز کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری انتخابات در استان یزد اظهار داشت: کمیته‌های پنج‌گانه در ستاد انتخابات استان یزد تشکیل شده و اقدامات متعددی در هر یک از کمیته‌ها انجام شده است.

دشتی با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده در کمیته‌های مختلف افزود: راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه بین ستادها، تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با محوریت دادگستری، تشکیل جلسه با حضور داوطلبان تایید صلاحیت شده، مستندسازی فرآیند انتخابات از ابتدا تاکنون و ... بخشی از این اقدامات است.

وی همچنین با تاکید بر آموزش نیروهای برگزار کننده انتخابات خاطرنشان کرد: بر آموزش در همه رده‌های برگزاری انتخابات تاکید داریم به ویژه در بحث IT زیرا انتخابات در تمامی شعب استان یزد به صورت نیمه‌ مکانیزه برگزار می‌شود.

دشتی همچنین با تاکید بر اجرای مرّ قانون عنوان کرد: در حوزه شوراها 29 هیئت اجرایی و نظارت داریم و در ریاست جمهوری نیز 19 هیئت اجرایی فعالیت می‌کنند.

* 17500 نفر کار برگزاری انتخابات را در یزد بر عهده دارند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد، مجموع دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان یزد را 17هزار و 500 نفر اعلام کرد.

دشتی همچنین به تشریح قوانین و الزامات تبلیغات هم در حوزه ریاست جمهوری و هم در حوزه شوراها پرداخت و اظهار داشت: شعار ما در تبلیغات انتخاباتی، عرضه توانمندی‌ها و برنامه‌ها به مردم و پرهیز از نقدهای غیرعادلانه است.

وی تصریح کرد: نقدهای غیرعادلانه و مخرب شخصیت افراد، پیگرد قانونی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بر خودداری از اجتماع فردی و گروهی در شعب اخذ رای تاکید کرد و بیان داشت: نمایندگان کاندیداها باید بر اساس هماهنگی‌های انجام شده و آنچه در قانون به آن اشاره شده است، در شعب حضور پیدا کنند.

وی همچنین در مورد رسیدگی به شکایت افراد تایید صلاحیت نشده عنوان کرد: از دوم تا 11 خرداد به اعتراض‌های صورت گرفته به تایید صلاحیت‌ها رسیدگی می‌شود و آمار ارائه شده فعلی، اندکی تغییر خواهد کرد و روز 12 خرداد آمار و اسامی قطعی اعلام می‌شود.

دشتی یادآور شد: 16 خرداد تا 22 خرداد نیز ایام قانونی برای تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

در این نشست همچنین رئیس و جانشین رئیس ستاد انتخابات استان یزد به سئوالات خبرنگاران حاضر در جلسه و خبرنگاران شهرستان‌های ابرکوه، میبد، خاتم، بهاباد و مهریز که از طریق ویدئو کنفرانس اقدام به برقراری ارتباط با آنها شده بود، پاسخ داد.

انتهای پیام/2464/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول