اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان امسال صورت می‌گیرد

رقابت 2 تیم قمی برای راهیابی به لیگ دسته اول تیراندازی کشور

دو تیم به نمایندگی از استان قم در فصل جدید مسابقات تیراندازی باشگاه‌های کشور برای راهیابی به لیگ دسته اول این رشته با حریفان به رقابت می‌پردازند.

رقابت 2 تیم قمی برای راهیابی به لیگ دسته اول تیراندازی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسابقات لیگ‌های تیراندازی در کشورمان با برنامه ریزی فدراسیون تیراندازی در رشته‌های تفنگ و تپانچه بادی و همچنین اهداف پروازی برگزار می‌شود اما تیراندازان قمی در سال‌های اخیر تنها در لیگ‌های تفنگ و تپانچه بادی با حریفان رقابت کرده‌اند.

این در حالی است که تیراندازان قمی علاوه بر پیکارهای لیگ تیراندازی باشگاه‌های کشور که در سال‌های اخیر مرتب در دسته‌های اول و دوم آن حضور داشته‌اند، در رقابت‌های تیراندازی قهرمانی کشور نیز حضور گسترده‌ای دارند و البته در رده‌های سنی مختلف عناوین خوبی کسب کرده‌اند.

قم در رده‌های سنی مختلف در سال‌های اخیر موفق به حضور در بین برترین‌های تیراندازی کشور شده است اما این حضور را می‌توان بیشتر در بین تیراندازان رده‌های سنی نوجوانان و جوانان دید، چرا که قم در این دو رده سنی حتی تیرانداز ملی پوش نیز به تیم‌های ملی کشورمان معرفی کرده است.

در مجموع قم از نظر استعداد و نیروی توانمند در رشته‌های مختلف تیراندازی غنی است و از نظر فضای ورزشی نیز در سال‌های اخیر به خوبی تجهیز شده است اما به نظر می‌رسد این رشته ورزشی از نظر امکانات وضعیت خوبی ندارد.

محدودیت‌های مالی و همچنین نداشتن تفنگ حرفه‌ای مهمترین دغدغه‌های تیراندازان قمی محسوب می‌شود اما آنها با این وجود در رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور حضور یافته و در حد توان خود برای اعتلای نام قم در تیراندازی تلاش می‌کنند.

اما مواجه بودن با مسائل و مشکلات مالی موانعی را هم بر سر راه تیراندازی قم قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به عدم میزبانی قم از مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی باشگاه‌های کشور در فصل قبل اشاره کرد و هیئت تیراندازی قم به دلیل محدودیت‌های مالی میزبانی خود را در تهران انجام داد.

همچنین مشکلات مالی موجب شد تا تیراندازان قمی که مدعی صعود به رقابت‌های لیگ برتر تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی کشور بودند، در رقابت با حریفان خود کم آورده و در نهایت با لیگ دسته اول تیراندازی کشور نیز وداع کرده و راهی لیگ دسته اول شوند.

با توجه به سقوط تیم هیئت تیراندازی قم از لیگ دسته اول به لیگ دسته دوم تیراندازی باشگاه‌های کشور، این تیم امسال نماینده قم در لیگ دسته دوم خواهد بود اما از سوی دیگر مسئولان تربیت بدنی سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم نیز برای حضور در لیگ دسته دوم تیراندازی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و بدین ترتیب دو تیم قمی در تابستان امسال همزمان برای راهیابی به لیگ دسته اول تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/78002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول