اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

معلولان مشاوران مناسب‌‌سازی فضا‌های شهری شوند

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان گفت: تمام شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی خود باید از مشاوره‌ افراد معلول استفاده کنند و نیاز‌سنجی از معلولان برای اجرای این طرح‌ها در فضا‌ها و اماکن عمومی ضرورت دارد.

معلولان مشاوران مناسب‌‌سازی فضا‌های شهری شوند

مریم صداقت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی فضا‌های شهری از سال‌های گذشته به عنوان مهم‌ترین خواسته معلولان بوده است، اظهار کرد: اگر چه اصفهان از شهر‌های پیشتاز در راستای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی است، اما معلولان آسیب نخاعی هنوز برای تردد در سطح شهر با موانعی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی تمام فضا‌های موجود در سطح شهر در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در سطح شهر در پروسه‌ای بلند‌مدت صورت می‌گیرد و امیدواریم طی سال‌های آتی تمام فضا‌های شهری از الزامات مناسب‌سازی برخوردار شوند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در اصفهان برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی تصریح کرد: شهرداری اصفهان از حدود چند سال گذشته برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی خود در سطح فضا‌ها و اماکن عمومی شهر از مشاوره‌های یک معلول آسیب نخاعی استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی خود در سطح شهر‌ها باید از مشاوره‌های افراد معلول استفاده کنند، ادامه داد: همچنین نیاز‌سنجی از معلولان برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در فضا‌ها و اماکن عمومی ضرورت دارد و اولویت‌های معلولان در اجرای این طرح‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

صداقت با اشاره به ضرورت حمایت‌های دولت برای مناسب‌‌‌سازی فضا‌های شهری تأکید کرد: دولت هر ساله باید بودجه‌هایی را برای مناسب‌‌سازی فضا‌های شهری به منظور استفاده افراد معلول اختصاص بدهد و فرهنگ مناسب‌‌سازی باید در تمام شهر‌های موجود در کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول