اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های اصفهان:

فرسودگی تجهیزات سنگ‌بری‌ها سبب رکود صنعت سنگ می‌شود

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان گفت: فرسودگی تجهیزات کارخانه‌های سنگ‌بری از افزایش بهره‌وری ناشی از تولید سنگ جلوگیری می‌کند و این موضوع سبب رکود این صنعت می‌شود.

فرسودگی تجهیزات سنگ‌بری‌ها سبب رکود صنعت سنگ می‌شود

محمد دفاعی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه صنعت و به ویژه تولید در کشور ایران مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: صنعت سنگ نیز از این موضوع مستثنی نیست و سنگ صنعتی خود‌کفا است و ارز‌آوری و به کمک‌های مالی از سوی دولت نیازی ندارد.

وی با بیان اینکه مسئولان و دولت‌مردان نباید از ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت سنگ غافل شوند، چرا که غفلت از این صنعت سبب جلوگیری از پیشرفت‌های اقتصادی می‌شود، اضافه کرد: فعالان بخش صنعت سنگ هر روز با موانع جدیدی مواجه می‌شوند و مانع‌تراشی در مقابل این صنعت به تولید کشور ضربه می‌زند.

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش صنعت سنگ تصریح کرد: فرسودگی تجهیزات کارخانه‌های سنگ‌بری از افزایش بهره‌وری ناشی از تولید سنگ جلوگیری می‌کند و در حال حاضر درصد بالایی از کارخانه‌ها و واحد‌های سنگ‌بری موجود در سطح استان از تجهیزات فرسوده برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه عدم تسهیلات مناسب، نارسایی‌های اقتصادی، تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز و دلار از پیشرفت این صنعت جلوگیری می‌کند، ادامه داد: اما صنعت سنگ در استان اصفهان با وجود تمام این مشکلات و نارسایی‌ها رشد قابل توجهی داشته و این صنعت اشتغال‌زایی بسیاری در سطح جامعه دارد.

دفاعی با بیان اینکه کارخانه‌های سنگ‌بری برای توسعه و پیشرفت فعالیت خود به استفاده از تجهیزات نوین و تکنولوژی‌های روز دنیا نیاز دارند، تاکید کرد: اما در حال حاضر کارخانه‌های سنگ‌بری موجود در سطح کشور از این تجهیزات برخوردار نیستند و صنف و اتحادیه‌های سنگ‌بری باید از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای افزایش بهره‌وری صنعت سنگ در سطح کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول