اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان تاکید کرد

رقابت‌پذیری سنگ‌بری‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: استفاده از تکنولوژِی‌های روز دنیا سبب رقابت‌پذیری واحد‌های سنگ‌بری می‌شود.

رقابت‌پذیری سنگ‌بری‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه واحد‌های سنگ‌بری و تولید‌کنندگان سنگ موجود در سطح کشور باید حضور جدی‌تری در بخش صادرات داشته باشند، اظهار کرد: افزایش تولید و صادرات سنگ به خارج از کشور ابزاری برای دست‌یابی به خود‌کفایی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور از ضایعات سنگ استفاده نمی‌شود، اضافه کرد: اما بسیاری از کشور‌های پیشرفته از ضایعات سنگ به صورت بهینه استفاده می‌کنند و هم‌اکنون بهره‌وری صنعت سنگ در سطح کشور بسیار پایین است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه واحد‌های سنگ‌بری به منظور افزایش تولیدات خود باید از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنند، تصریح کرد: واحد‌های سنتی تولید سنگ نسبت به واحد‌های پیشرفته از بهره‌وری پایین‌تری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژِی‌های روز دنیا سبب رقابت‌پذیری واحد‌های سنگ‌بری می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر فعالیت صنعت سنگ کشور در زمینه بازار‌یابی و مباحث صادرات به میزان بسیاری کم‌رنگ است و این موضوع یکی از چالش‌های موجود در بخش صنعت سنگ محسوب می‌شود.

جعفری با بیان اینکه سنگ‌بری‌های کشور بیشتر در بازار‌های داخلی فعالیت می‌کنند و سنگ‌بری‌های کشور کم‌تر به سمت بازار‌های صادراتی حرکت کرده‌اند، تاکید کرد: همچنین قیمت مواد اولیه تولید سنگ نسبت به عرف موجود در جامعه بالا‌تر بوده و این موضوع یکی دیگر از مشکلات موجود در بخش صنعت سنگ است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه پرداخت شده توسط تولید‌کنندگان سنگ برای خرید کوپه از معادن بالا است، افزود: همچنین پرت سنگ در معادن بالا بوده و این موضوع یکی از دلایل بالا بودن قیمت مواد اولیه برای تولید سنگ است.

انتهای پیام/63004/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول