اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی:

75 بیمار مبتلا به تیروئید در استان مرکزی شناسایی شدند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از شناسایی 75بیمار مبتلا به تیروئید در طرح غربالگری خبر داد.

75 بیمار مبتلا به تیروئید در استان مرکزی شناسایی شدند

غلامرضا فتح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت هفته جهانی تیروئید اظهار داشت: همه ساله سوم تا نهم خردادماه به عنوان هفته جهانی تیروئید نامگذاری شده است که این نشان دهنده اهمیت توجه به این بیماری است.

وی تصریح کرد: از شروع اجرای طرح غربالگری نوزادان در دنیا بیش از پنج دهه می‌گذرد که آغاز آن در ایران در سال 83 به طور آزمایشی و با هدف شناسایی و کنترل نوزادان مبتلا به کم‌‌کاری تیروئید و درمان و پیشگیری از عوارض آن اجرا و با موفقیت روبه‌رو شد و سهم بسیار زیادی در جلوگیری از عقب‌‌ماندگی بیماران به همراه داشته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه در استان مرکزی از هر 281 نفر که متولد می‌شوند یک نفر تیروئید دارد، افزود: در سال گذشته به منظور شناسایی و پیشگیری از این بیماری، 22 هزار و 130 نفر غربالگری تیروئید شدند که از این تعداد، 48 درصد آنان دختر و 52 درصد پسر بودند.

به گفته وی از مجموع افرادی که غربالگری شده‌اند، 75 نفر بیمار شناسایی شد که 85 درصد آن‌ها به موقع و قبل از 28 روز تحت درمان قرار گرفتند.

فتح‌آبادی تصریح کرد: در سال 89 و در زمینه پوشش برنامه کشوری غربالگری بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان، استان مرکزی رتبه هشت کشور را به خود اختصاص داده که جامعه هدف خود را به صورت کامل و صددرصد پوشش داده و به هدف از پیش تعیین شده کشوری دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی عمومی، غربالگری تمامی متولدین زنده، درمان سریع و متناسب بیماران شناسایی شده به منظور کنترل بیماری، پیگیری و مراقبت مستمر از بیماران، تشکیل بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان، جلب مشارکت جامعه و همکاری همه جانبه متولیان امر می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشگیری و ارتقای شاخص‌های سلامت داشته باشد.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول