اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزان دزفول خبر داد

برداشت بیش از 75 میلیون شاخه گل در دزفول

رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول از برداشت بیش از 75 میلیون شاخه گل از اراضی زیرکشت گل‌های زینتی این شهرستان خبر داد.

برداشت بیش از 75 میلیون شاخه گل در دزفول

منوچهر زارع کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: از هر نمونه گل کشت شده در هر هکتار 150 هزار شاخه در این شهرستان برداشت می‌شود.

وی در بیان سطح زیرکشت و تولید گل در دزفول گفت: سطح زیرکشت گل در این شهرستان بیش از 500 هکتار است که برداشت از این مزارع به پایان رسیده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول در مورد تنوع کشت گل در این شهرستان افزود: بیشتر گل‌های به زیر کشت رفته در این شهرستان شامل گل‌های رز، مریم و نرگس است.

زارع کریمی درمورد میزان برداشت گل در دزفول خاطر نشان کرد: عملکرد این گلها 150 هزار شاخه از هر نمونه گل در هکتار است که رقم قابل توجهی است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول گفت: در مجموع همه نمونه گل‌های کشت شده در این شهرستان 75 میلیون شاخه گل  برداشت می‌شود که برای این شهرستان رکورد قابل توجهی است.

وی در مورد صادرات گل‌های این شهرستان به شهرهای دیگر بیان کرد: روزانه بعد از برداشت این گل‌ها به تهران فرستاده شده و از آنجا به شهرهای دیگر توزیع می‌شوند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول با اشاره به محل کشت این گل‌ها در دزفول افزود: بیشتر سطح زیر کشت گل این شهرستان در سنجر، صفی‌آباد و گلدشت است.

انتهای پیام/72006/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول