اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان‌رضوی خبر داد

مهجوریت بولینگ و بیلیارد توسط مدیریت ورزش خراسان‌رضوی

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد استان خراسان‌رضوی گفت: بولینگ و بیلیارد توسط مدیریت ورزش استان و رسانه‌های استان مهجور واقع شده است.

مهجوریت بولینگ و بیلیارد توسط مدیریت ورزش خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید اثنی‌عشری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در هتل آبان مشهد، اظهار داشت: هیئت بولینگ و بیلیارد استان خراسان‌رضوی فعالیت زیادی در طول سال دارد اما نه اداره‌کل ورزش و جوانان به ما توجه می‌کند و نه رسانه‌ها فعالیت‌های ما را پوشش می‌دهند، ضمن اینکه دوری رسانه‌ها از ما سبب بی‌میلی اسپانسرها نسبت به هزینه‌کردن در این رشته شده است.

وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در سال 90 تنها 7 میلیون و پانصد هزار تومان به ما بودجه داد و در سال 91، زمانی‌که برای پیگیری بودجه خود با معاون ورزشی این اداره‌کل صحبت کردیم، او عنوان کرد که شما هیئتی پولدار هستید و نیازی به کمک ندارید، بنابراین هیچ بودجه‌ای به شما نمی‌دهیم.

اثنی‌عشری خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته بزرگترین مسابقات رتبه‌بندی بیلیارد کشور را در مشهد برگزار کردیم اما هیچ پوشش رسانه‌ای نداشت و در سال 92 نیز با اینکه باز هم هیچ بودجه‌ای نگرفته‌ایم، اما فعالیت‌هایمان را به سختی ادامه دادیم.

وی افزود: بخشی از درآمدهای هیئت از طریق حق ثبت‌نام ورزشکاران در مسابقات جذب و بخش دیگر آن نیز توسط اسپانسرها تامین می‌شود.

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: برای گرفتن سالن در راستای ایجاد پایگاه قهرمانی به اداره‌کل ورزش و جوانان مراجعه کردیم اما جوابی نگرفتیم و حتی حاضر شدیم آنها مکانی را برای ما اجاره کنند و هزینه تجهیز و بهره‌برداری را خودمان بدهیم، اما حاضر به این کار هم نشدند.

وی افزود: در تمام مجموعه‌های ورزشی مشهد برای همه هیئت‌ها اتاق و دفتر وجود دارد، اما هیچ مکانی برای هیئت ما نیست و مجبور شده‌ایم دفتر هیئت را در پارک بازی پایانه اتوبوسرانی مشهد که یک سالن بولینگ در آن وجود دارد بنا کنیم.

تکتم وردکار، نایب رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خراسان‌رضوی نیز در ادامه این نشست با انتقاد از مدیران ورزشی استان نسبت به بی‌توجهی به این رشته ورزشی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه وزارت ورزش، تمرین همزمان آقایان و بانوان در هیچ رشته‌ای مجاز نیست و در مشهد هم هیچ سالنی برای تمرین و مسابقه بانوان وجود ندارد و عملا بانوان در بیلیارد فعالیتی ندارند.

وی افزود: بانوان تنها در سه باشگاه بولینگ می‌توانند به صورت خانوادگی این ورزش را انجام دهند، اما به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی، هیچ باشگاه بیلیاردی ویژه بانوان وجود ندارد و هیچ باشگاهی هم حاضر نشده در یک شیفت امکاناتش را در اختیار بانوان قرار دهد.

وردکار با اشاره به درخواست هیئت بولینگ و بیلیارد از اداره‌کل ورزش و جوانان برای اختصاص سالن به این رشته ورزشی تصریح کرد: اگر هیئت سالنی اختصاصی داشته باشد، می‌تواند یک شیفت را به بانوان اختصاص دهد، اما اداره‌کل ورزش و جوانان به هیچ وجه حاضر به همکاری با ما نیست.

وی افزود: قابلیت‌های بانوان ما بالاست و در گذشته قهرمان کشور و ملی‌پوش در رشته بیلیارد داشتیم؛ مطمئنم اگر امکانات داشته باشیم، بانوان ما توان قهرمانی در آسیا را هم دارند.

نایب رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد تصریح کرد: برای ملاقات با مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی هیچ راهی نداریم و حتی اجازه نمی‌دهند در اتاقش با او دیدار کنم تا درخواست‌هایمان را مطرح کنیم و در نهایت مجبور شدم برای ارائه درخواست، در زمان ملاقات عمومی، مدیرکل ورزش و جوانان استان را ببینم.

انتهای پیام/70005/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول