اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان‌رضوی:

سال گذشته هیچ بودجه‌ای به ما ندادند / اداره‌کل ورزش به چشم بچه سر راهی به ما نگاه می‌کند

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان‌رضوی گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان در سال گذشته هیچ بودجه‌ای به هیئت بولینگ و بیلیارد نداده است.

سال گذشته هیچ بودجه‌ای به ما ندادند / اداره‌کل ورزش به چشم بچه سر راهی به ما نگاه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد کاظمی ظهر امروز در نشست خبری در هتل آبان مشهد اظهار داشت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی به هیئت بولینگ و بیلیارد مانند یک بچه سرراهی نگاه می‌کند به نحوی که در سال گذشته هیچ بودجه‌ای به ما داده نشد و به درخواست ما برای اختصاص سالن و ایجاد پایگاه قهرمانی نیز جوابی نداده است.

وی افزود: با اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی هیچ بودجه‌ای به ما نمی‌دهد اما باز هم مسابقات و دوره‌های ما به صورت منظم برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم با کمک اسپانسرها و ورزشکاران، فعالیت‌هایمان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی یکی از نخستین و فعال‌ترین‌ هیئت‌های بولینگ و بیلیارد کشور را دارد، تصریح کرد: هیئت خراسان‌رضوی در سال 81 تاسیس شد و به مرور حدود 75 باشگاه بیلیارد در مشهد ایجاد شد، اما به واسطه مصوبه ناعادلانه شورای شهر و نداشتن توجیه اقتصادی، به مرور تعداد باشگاه‌های ما کم شده و امروز به 35 باشگاه دارای مجوز و 20 باشگاه بدون مجوز رسیده است.

وی افزود: شورای شهر مشهد بولینگ و بیلیارد را ورزش نمی‌داند و در مصوبه‌ای، شهرداری را مجبور کرده سالن‌های بیلیارد را جزو اماکن تجاری به حساب آورده و عوارض تجاری بگیرد، که این مساله کمر باشگاههای بیلیارد را شکست و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورد.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: پس از تصویب تجاری بودن باشگاه‎های بیلیارد، اجاره‌های این باشگاه‎ها هشت برابر شد، به عنوان مثال باشگاهی که برای یک زیر زمینی، ماهیانه 500 هزار تومان اجاره می‌داد، با این مصوبه اجاره‌اش 4 میلیون تومان شد.

وی افزود: با وجود گران‌شدن اجاره‌ها و لوازم بیلیارد، اما برای توسعه این رشته و همگانی شدندش، نرخ نامه باشگاه‌ها را از سال 82 تغییر نداده‌ایم و بر خلاف تصور عمومی که این رشته را برای پولدارها دانسته بوده و می‌گویند ورزشی گران است، هزینه‌های آن از بسیاری از رشته‌ها، حتی شنا هم کمتر است.

کاظمی در ارتباط با نظارت هیئت بولینگ و بیلیارد بر باشگاه‌های بیلیارد، تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان اجازه نظارت بر باشگاه‌ها را به ما نمی‌‎دهد و این وظیفه بر عهده این اداره‌کل است، اما در عین حال تکلیف 20 باشگاه بدون مجوز را هم مشخص نمی‌کند؛ این باشگاه‌های یا باید مجوز بگیرند و یا تعطیل شوند.

وی افزود: بحث شرط بندی و یا استعمال دخانیت در باشگاه‌ها با سیاست‌های هیئت در راستای کاهش سن مخاطبان این رشته کاهش چشمگیری داشته است، اما نمی‌توان منکر آن شد و حوزه نظارت اداره‌کل ورزش و جوانان باید در ارتباط با این مشکلات اقدامات جدی انجام دهد.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خراسان‌رضوی در زمینه باشگاه‌های بولینگ در استان نیز تصریح کرد: تجهیزات و امکانات بولینگ کاملا خارجی است و ایجاد چنین باشگاهی سرمایه‌گذاری زیادی را طلب می‌کند، در کل کشور نیز تنها در مراکز استان‌ها باشگاه بولینگ وجود دارد.

وی افزود: در مشهد تنها سه باشگاه بولینگ در مجتمع‌های پروما، کوهسر و پارک بازی ترمینال مشهد وجود دارد.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول