اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تویسرکان خبر داد

کمک 600 میلیون ریالی تویسرکانی‌ها به بازسازی امام‌زاده علی‌اصغر(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: با کمک 600 میلیون ریالی مردم خیر این شهرستان امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد بازسازی شد.

کمک 600 میلیون ریالی تویسرکانی‌ها به بازسازی امام‌زاده علی‌اصغر(ع)

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه بقاع و امامزاده‌ها مکانی امن برای رسیدن انسان به آرامش است، اظهار داشت: مزار امامزادگان در سراسر ایران از جمله کانون‌های معنوی در اسلام به شمار می‌رود و منشأ خیر برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مراکزی که آحاد مختلف مردم لحظاتی از عمر خود را در زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس می‌گذرانند، افزود: همه باید تلاش کنیم امامزاده‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان این کانون‌های معنوی را جایگاهی مهم برای غنی‌سازی اوقات فراغت افراد برای انجام فعالیت‌های دینی دانست و افزود: با استفاده بهینه از ظرفیت بقاع متبرکه می‌توان در راستای ترویج احکام دینی، گسترش فرهنگ وقف با اجرای برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی گام برداشت.

وی برگزاری مسابقات قرآنی و آموزش قرآن در بخش‌های متفاوت را از برنامه‌های این نهاد در این مکان‌های مقدس عنوان کرد و گفت: ما در طرح‌های مختلف در راستای بهره‌وری درست از این‌گونه ظرفیت‌ها سعی داریم در راستای رشد اخلاق ایمانی مردم گام برداریم.

خزائی ابراز کرد: هرچه انسان به معنویات نزدیک‌تر باشد کمتر به گناه آلوده می‌شود و از فرصت‌های عمر به نحو مطلوب بهره‌ می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی و ترمیم امامزداگان و بقاع ‌متبرکه در سال‌های اخیر در شهرستان، افزود: ساخت ‌و‌ ساز این مکان‌های مقدس با کمک نیکوکاران و خیران تویسرکانی از رشد خوبی برخوردار است.

 رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از بازسازی امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد خبر داد و خاطرنشان کرد: بارگاه امامزاده علی‌اصغر(ع) در حدود 27 کیلومتری شهر تویسرکان و 17 کیلومتری شهر کنگاور واقع شده است.

وی با بیان اینکه بقعه امامزاده در میدان مرکزی روستای ولاشجرد قرار دارد، اظهار داشت: بقعه این امامزاده متعلق به دوره قاجاریه با ضریحی به صورت صندوق فلزی است که با پارچه‌ای سبز رنگ پوشش داده شده است.

خزائی با اشاره به اینکه زیارتگاه در زمینی به مساحت 500 متر مربع ساخته شده است، افزود: این امامزاده مورد احترام اهالی روستای ولاشجرد است.

وی خاطرنشان کرد: نسب امامزاده علی‌اصغر(ع) بر اساس مستندات به جای مانده و وارده در تاریخ تویسرکان، به نوادگان امام جعفر صادق(ع) برمی‌گردد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه ساخت ‌و ساز مرقد مذکور ماه پایانی سال گذشته آغاز شد، ابراز داشت: بازسازی مرقد امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد با کمک 600 میلیون ریالی مردم خیر و نیک‌اندیش تویسرکان در اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه یاری خیران در احیای بقاع، امامزاده‌ها و مساجد خیر دنیا و آخرت را برای آنان به دنبال دارد، بیان کرد: همه بزرگان، علما و دانشمندان اسلام از این مراکز معنوی توانستند به جایگاه‌های علمی و ارزش‌های والای انسانی دست پیدا کردند.

خزائی اذعان کرد: سنگر واقعی برای مبارزه با برنامه فرهنگی نرم دشمنان امامزاده‌ها، بقاع و مساجد است پس می‌طلبد در همین راستا فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه جایگاه معرفتی امامزادگان و برکات وجودی آنها در جامعه باید تبیین شود، گفت: شناخت و معرفی این مراجع مقدس در مقابل کاهش تهدیدات و توطئه‌های دشمن نقشی کلیدی دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان تصریح کرد: پناه بردن به اهل بیت(ع) در همه برهه‌ها نجات‌بخش انسان بوده و خواهد بود.

 انتهای پیام/89010/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول