اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

افتتاح 817 دفتر ICT روستایی برای ارائه خدمات به اهالی روستاهای آذربایجان‌شرقی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح 817 دفتر ICT روستایی برای ارائه خدمات به اهالی روستاهای استان خبر داد

افتتاح 817 دفتر ICT روستایی برای ارائه خدمات به اهالی روستاهای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاسیس نزدیک به یک هزار و 100 دهیاری فعال در استان با امکانات لازم و برای ارائه خدمات به یک میلیون نفر از اهالی روستاهای استان که 87 درصد جمعیت روستایی ساکن در استان شامل می‌شود را ترسیم‌کننده چشم‌انداز افق بسیار روشن در مدیریت روستایی استان عنوان کرد.

وی شوراهای اسلامی روستا را عنصر تعیین‌کننده و اثربخش در توسعه زیرساخت‌های روستایی خواند و گفت: حمایت و تقویت شیوه‌های مشارکت و تعاون روستاییان در اداره امور روستاها از نیازهای مهم جامعه روستایی است که با همکاری بیشتر سازمان‌های محلی روستایی، به خصوص شوراهای اسلامی عینیت یافته و کارآمدی خود را نشان داده است.

اشرف‌نیا از افتتاح 817 دفتر ICT روستایی برای ارائه خدمات به اهالی روستاهای استان خبر داد و گفت: با اصلاح نقایص روستاهای نوپدید، تقویت، آموزش و پشتیبانی اصولی آنها، حلقه مفقوده عمران و آبادانی روستایی احصا شده و حرکت به سمت توسعه پایدار روستایی پرشتاب‌تر خواهد شد.

اشرف‌نیا خاطرنشان کرد: جلوگیری از ایجاد سکونت‌گاه‌های غیرمجاز با وضع مقررات بازدارنده و اعمال ممنوعیت شدید قانونی برای ارایه کلیه خدمات زیربنایی به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدوده شهرها و روستاها و تخریب آن‌ها با کمک قوه قضائیه، عامل مهم تحقق استانداردسازی معماری روستایی خواهد بود.

به گفته وی، در راستای رسیدن به این مهم بهسازی، نوسازی، بازسازی و ایمن‌سازی ساختار کالبدی محیط و مسکن روستایی مبتنی بر الگوی معماری ایران اسلامی با مشارکت مردم، دولت و نهادهای عمومی، مورد توجه قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک هزار و 73  دهیاری در سطح استان تاسیس شده است، به توزیع اعتبارات دهیاری‌های استان اشاره کرد و افزود: اعتبار تخصیصی روستاهای استان در سال گذشته بیش از 63 هزار میلیون ریال بوده و علاوه بر این، بیش از 217 هزار میلیون ریال نیز از محل ارزش افزوده کالا توسط امور مالیاتی استان واریز شده است.

اشرف‌نیا تاکید کرد: هدف توسعه روستایی ارتقای سطح درآمد و زندگی روستاییان و کشاورزان، رفع فقر با تقویت زیرساخت‌های مناسب تولید و گسترش فعالیت‌های مکمل، به ویژه صنایع تبدیلی با تاکید بر اصلاح نظام قیمت‌گذاری محصولات است.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول