اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ضرورت ایجاد و راه‌اندازی بانک ژن گیاهی و جانوری در آذربایجان‌شرقی

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ایجاد و راه‌اندازی بانک ژن گیاهی و جانوری در استان تاکید کرد.

ضرورت ایجاد و راه‌اندازی بانک ژن گیاهی و جانوری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن منیری‌فر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان می توان با تعریف ساز و کار مناسب نسبت به ایجاد و نگهداری و ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری اقدام نمود گفت: این حرکت می‌تواند گامی بسیار مهم در صیانت و توسعه ارقام ژنی و ایجاد ژرم پلاسم‌های منطقه‌ای باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بانک ژن در آذربایجان شرقی افزود: ایجاد بانک ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری در استان می تواند در مسیر اهداف حرکتهای ستاد پدافند غیرعامل موثر باشد.

دکتر منیری‌فر با تاکید به این مطلب که ایجاد بانک ژن گیاهی و جانوری در استان می‌تواند فرصتی مغتنم به منظور توسعه و ارتقای فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط این مرکز در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار رود، افزود: امیدوارم با هم‌افزایی فعالیت‌های تمام دستگاه‌های نقش‌آفرین در این موقعیت مهم، بتوانیم گامی مهم در حفاظت و بهره‌برداری بهینه از ذخایر ژنتیکی دامی و گیاهی استان و کشور داشته و قطعاً بانک ژن کمک زیادی به طبقه‌بندی و تعیین گونه و زیرگونه‌های جانوری در کشور کرده و موجب می‌شود گونه‌ها را از خطر انقراض حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضروری است که فرصتی ایجاد کنیم تا آیندگان هم امکان تحقیق و پژوهش در زمینه گونه‌های دامی و گیاهی و نیز ارزش‌های زیستی این مرز و بوم را داشته باشند افزود: لذا ایجاد بانک ژن در آذربایجان‌شرقی ضروری است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول