اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب نکا خبر داد

کاهش 5 درصدی هدر رفت آب در شهرستان نکا

مدیر امور آب و فاضلاب نکا از کاهش پنج درصدی هدر رفت آب در این شهرستان خبر داد.

کاهش 5 درصدی هدر رفت آب در شهرستان نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، محمدرضا اسماعیلی بیان داشت: با اجرای پروژه‌های زون‌بندی، اصلاح شبکه و تعویض انشعابات فرسوده میانگین هدر رفت آب شرب نکا در سال گذشته کاهش پنج درصدی داشته است.

وی افزود: این کاهش در راستای نصب کنتور مغناطیسی، تعویض کنتورهای خراب، زون‌بندی شبکه، مهندسی مجدد چاه‌ها، نصب اینورتر، اصلاح شبکه، استانداردسازی انشعابات و به روز رسانی رفع اتفاقات محقق شده است.

وی ادامه داد: درسال گذشته از یک‌هزار و 548 کنتور معیوب تعداد 442 کنتور تعویض شد که در نتیجه تا حدود زیادی مصارف آب آشامیدنی شهروندان واقعی‌تر شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب نکا اضافه کرد: با انجام اصلاح شبکه‌های فرسوده حدود 4 هزار و 700 متر از این شبکه‌ها که عمدتاً لوله‌های فلزی بوده از سیستم خارج و در نهایت 5 هزار متر اصلاح شبکه و 466 فقره استانداردسازی انشعاب صورت گرفته است.

وی افزود: با اجرای طرح زون‌بندی شبکه آبرسانی شهر نکا از طریق  دو مخزن میزان هدر رفت آب به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اسماعیلی‌ یادآور شد: آب شرب شهر نکا توسط هشت حلقه چاه با دبی استحصالی 260 لیتر در ثانیه تامین شده و با استفاده از 10 هزار متر خط انتقال و 171 هزار متر شبکه توزیع در دسترس 14 هزار و 500 مشترک و 65 هزار شهروند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول