اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب «کاش تپش قلب شهیدی بودم» رونمایی شد‌

کتاب «کاش تپش قلب شهیدی بودم» در زادگاه شهید محمدرضا بخشی در زرند رونمایی شد‌.

کتاب «کاش تپش قلب شهیدی بودم» رونمایی شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، کتاب «کاش تپش قلب شهیدی بودم» در زادگاه شهید محمدرضا بخشی در محله ریحان شهرستان زرند رونمایی شد‌.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه زرند در این آیین با یادآوری دوران دفاع مقدس و ایثار‌گری رزمندگان ‌اظهار داشت: رزمندگان این مرز و بوم در دوران هشت سال دفاع مقدس با پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی حماسه‌های عظیمی را آفریدند.

وی اخلاص و ولایتمداری را از ویژگی‌های بارز رزمندگان دانست و افزود: کارهای ما باید با اخلاص و همان طور باشد ‌که رزمندگان در دوران‌ دفاع مقدس گوش به فرمان حضرت امام (ره) بودند و آحاد مختلف مردم هم در پشت جبهه حمایت می‌کردند.

کرمی‌پور عنوان کرد: امروز هم که دشمن با جنگ نرم به میدان آمده باید با اطاعت از رهبری توطئه‌های آنان را یکی پس از دیگری خنثی سازیم.

وی خاطر نشان شد: همانگونه که رزمندگان و مردم انقلابی نظرشان این بود که فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی را اجرا کنند‌ در زمان فعلی هم‌ باید گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب باشیم و در این سال که به نام ‌حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است با حضور میلیونی خود بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را ناکام کنیم. 

محمد‌مهدی ابوالحسنی مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این آیین تألیف و چاپ کتب مربوط به شهدا و معرفی آنها را به جامعه از وظایف‌ دانست و تصریح کرد: همه ما مدیون از خود‌گذشتگی و ایثارگری شهدا هستیم و برای آشنا شدن جوانان با فرهنگ ایثار و آرمان‌های شهدا در قالب کتاب و نرم‌افزارهای مختلف یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه کتاب شهدا به ویژه جوانان و نوجوانان اذعان داشت: ما برای تمام شهیدان ‌می‌توانیم حداقل یک کتاب چاپ کنیم، جای تأسف است که از 579 شهید سرافراز شهرستان زرند تاکنون پنج کتاب به چاپ رسیده است.

ابوالحسنی ابراز داشت: همه ما در مقابل خون شهدا مسئول هستیم و این جایگاه مسئولان به برکت خون شهیدان است،‌ زمان به سرعت از کف می‌رود و والدین شهدا را از دست می‌دهیم و باید‌ بیشتر به فکر ارزش‌های شهدا باشیم‌.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 100 عنوان کتاب شهدا در سطح استان کرمان به چاپ رسیده است، اضافه کرد: در صورتی که برای هر شهید‌ حداقل 50 خاطره جمع‌آوری شود، ما آمادگی داریم آن را به چاپ برسانیم،اذعان داشت: با توجه به کهولت سن والدین شهدا در سال جاری مصاحبه از خانواده معظم شهدا انجام می‌شود.

در ادامه این نشست علی‌پور رنجبر معاون فرماندار زرند و همچنین عباس ایرانمنش از فرماندهان دوران دفاع مقدس  به بیان خاطراتی از شهید محمدرضا بخشی  پرداختند.

عبدالمجید زمانی فرمانده سپاه زرند ابراز داشت: این کتاب که بازگو کننده ایثار و شهادت رزمندگان است‌ در 3 هزار نسخه با زبان ساده برای نسل جوان به نگارش در‌آمده و سعی شده از نوع بیان روایی همرزمان شهید بهره گرفته شود.

وی عنوان کرد: متن کتاب «کاش تپش قلب شهیدی بودم» از طریق مصاحبه با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تهیه شده است.

حسین بخشی برادر شهید محمد‌رضا بخشی گفت: این کتاب توسط وجیهه پور‌ده‌شیخی و با حمایت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ‌نگاشته شده است.

همچنین لوح سپاسی به خانواده معظم‌ شهید محمد‌رضا بخشی اهدا‌ شد.

انتهای پیام/80022/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول