اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند سرشناس عرصه نقاشی و چیدمان آلمان:

فرآیند ایجاد کار هنری در اصفهان روان من را به پرواز درآورد

هنرمند سرشناس عرصه نقاشی و چیدمان آلمان گفت: فضای موجود اصفهان پر از هنر و شاعری است که فرآیند ایجاد کار هنری در اصفهان، روان من را به پرواز در‎آورد که بتوانم چنین نمایشگاهی را در اصفهان برگزار کنم.

فرآیند ایجاد کار هنری در اصفهان روان من را به پرواز درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گونتر اوکر ظهر امروز در نشت خبری نمایشگاه آثار خود با نام زخم‌‌‌‌ها و پیوندها اظهار کرد: به اعتقاد من یک معجزه است که در پی نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران در موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز توانستیم نمایشگاه جراحت انسان به دست انسان برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه ابزار گوناگون و حتی ابزار شکنجه را نیز استفاده کردم که در کتاب مقدس نیز از آن نام برده شده است.

هنرمند معاصر آلمان گفت: زخم‎ها و جراحت زدن به انسان تبلور عینیت یافته‎ای است که در این نمایشگاه نشان داده شده است و آن چیزی که با نظم الفبا و یا بدون نظم الفبا در کنار هم قرار گرفته بیان آن چیزی است که در فضای هنرمند بوده است.

وی اضافه کرد: هنر امکان نجات انسان را ندارد، اما در مبنای هنر گفتمانی نهفته است که می‎تواند به رهایی انسان‎ها کمک کند.

اوکر تصریح کرد: فضای موجود اصفهان پر از هنر و شاعری است که فرآیند ایجاد کار هنری در اصفهان، روان من را به پرواز درمی‎آورد که بتوانم چنین نمایشگاهی را در اصفهان برگزار کنم.

وی ادامه داد: ادامه یافتن خشونت بر علیه انسا‎ن‎ها روان من را آزار می‎دهد؛ به همین دلیل باید با هنر مبنایی را ایجاد کرد تا صلح و آرامش گفتمان بین انسان‎ها را میسر کند و من آن زمان به آرامش می‎رسم.

هنرمند آلمانی گفت: هنر ایرانی و بستر این هنر جهان و منطقه را تحت تأثیر قرار داده است و پایه و مبنای هنر و این ارتباط و کنش هنرمندانه مرا بر آن داشت که با گفتمان از خطراتی که ما را تهدید می‎کند دور شویم.

به گزارش فارس، نمایشگاه آثار چیدمان گونتر اوکر با عنوان زخم‎ها و پیوندها با محوریت موضوع جراحت انسان بر انسان تا یک ماه آینده در موزه هنرهای معاصر اصفهان بر پا است.

انتهای پیام/63019/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول