اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

8500 کیلومتر راه‎آهن در کشور در دست ساخت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 8 هزار و 500 کیلومتر راه‎آهن در کشور در دست ساخت قرار دارد.

8500 کیلومتر راه‎آهن در کشور در دست ساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نیکزاد امروز در حاشیه افتتاح پروژه‎های عمرانی گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح‎های راه‎آهن در حال ساخت شامل راه‎آهن قزوین، رشت و آستارا به سمت کشور آذربایجان است.

وی؛ ساخت راه‎آهن میانه، اردبیل، پارس‎آباد به آذربایجان همچنین ساخت راه‎آهن شلمچه به بندر استراتژیک بصره در کشور عراق را از جمله طرح‎های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی برشمرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با بهره‎برداری از خط آهن‎های مذکور امکان حمل و نقل ریلی با کشورهای همسایه و دنیا فراهم می‎شود.

راه‎آهن گرگان ـ اینچه‎برون سالانه قابلیت جابجایی 400 هزار مسافر را دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در حاشیه افتتاح پروژه‎های عمرانی گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: راه‎آهن گرگان ـ ‌اینچه‎برون قابلیت جابجایی 400 هزار مسافر و 10 میلیون تن بار را در طول سال داراست.

احمد صادقی بیان داشت: اتصال کریدور جنوب به شمال باعث می‎شود خط آهن کشورهای خلیج فارس به آسیای میانه، روسیه، چین و اقیانوس هند متصل و برقرار شود.

محمود احمدی‌نژاد امروز به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان در مرکز استان گلستان شد و مورد استقبال استاندار گلستان و مقامات استانی قرار گرفت.

همزمان با سفر امروز رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان گلستان پروژه فراملی راه‌آهن گرگان ـ اینچه‌برون، سد کبودوال و مسکن مهر سرخنکلاته به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول