اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی:

کودکان و نوجوانان بیشترین قربانیان مزاحمت‌های سایبری را تشکیل می‌دهند

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی گفت: بیشتر قربانیان مزاحمت‌های سایبری را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که از این میان دختران آمار بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

کودکان و نوجوانان بیشترین قربانیان مزاحمت‌های سایبری را تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مزاحمت‌های سایبری که براساس فناوری‌های ارتباطی نظیر اینترنت انجام می‌شود که اثرات سوء و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

وی افزود: ارسال پیام تهدیدآمیز، منتشر کردن یک شایعه، افشا کردن عکس‌ها و اطلاعات شخصی، جعل هویت و حک‌کردن حساب کاربری یک نفر از جمله موارد مزاحمت‌های سایبری است.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بیشتر قربانیان مزاحمت‌های سایبری را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که از این میان دختران آمار بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

عرفانی تصریح کرد: 20 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی را افراد زیر 18 سال تشکیل می‌دهند در نتیجه والدین باید خود را در قبال فرزندان مسئول دانسته و مراقب آنها در فضای مجازی باشند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در کشور فرانسه از هر 10 دانش‌آموز یم نفر مورد مزاحمت سایبری قرار می‌گیرد که انجام این فعالیت‌های غیرمجاز سبب شده نظام آموزشی در این کشور با تهدید جدی مواجهه شود.

انتهای پیام/70022/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول