اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده اقشار مختلف دیار مؤمنان

باغبان لاله‌های سرخ کاشان تشییع شد

پیکر ماشاالله باغمیرانی پدر سه شهید کاشانی با حضور مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهرستان کاشان از محل ناحیه مقاومت سپاه پاسداران تا دارالسلام این شهرستان تشییع شد.

باغبان لاله‌های سرخ کاشان تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فرمانده سپاه کاشان ظهر امروز در مراسم تشییع پدر شهیدان علی اصغر، محمد و حسین باغمیرانی که همراه با قرائت زیارت عاشورا در حسینیه شهدای پاسدار سپاه کاشان برگزار شد اظهار داشت: خانواده منتسب به این مرحوم در مجموع بیش از 35 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه از پنج فرزند مرحوم ماشاالله باغمیرانی سه نفر به شهادت رسیدند ابراز داشت: حسین باغمیرانی در شلمچه و در  عملیات کربلای 5، محمد باغمیرانی در اشنویه و علی‌اصغر باغمیرانی در اوایل جنگ و در تپه‌های الله‌اکبر از جمله فرزندان شهید این شخصیت بزرگوار بودند.

فرمانده سپاه کاشان خاطرنشان کرد: فرزند چهارم این خانواده نیز علی‌اکبر باغمیرانی جانباز 50 درصد است که در عملیات رمضان سال 61 منطقه شرق بصره اسیر شد و به مدت بیش از هشت سال در اسارت نیروهای ارتش بعث عراق بود.

نائینی در ادامه یادآور شد: علاوه بر سه شهید و یک جانباز و آزاده از خانواده باغمیرانی، شهید محمد امامیان داماد ابوالشهدا باغمیرانی نیز از این خانواده به شهادت رسیده است.

وی، با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 35 نفر از منتسبان این خانواده در قالب شهیدان باغمیرانی، گدازچی، بخشیان و نائینی به شهادت رسیده‌اند عنوان کرد: این خانواده دارای بیشترین شهید فامیلی در کاشان هستند به گونه‌ای که تنها پنج پسرخاله از این خاندان با هم شهید شدند.

جواد نائینی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه امروز پیام شهدا برای ملت ایران حضور در انتخابات برای خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است بیان داشت: پیام شهدا، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران برای ما، حضور در انتخابات و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری با رعایت قانون‌گرایی، تمکین به قوانین و مقررات شورای نگهبان، ایجاد آرامش در جامعه و انتخاب فرد اصلح است.

وی متذکر شد: بعد از دفاع مقدس امروز نیز برای پاسداری از خون شهدا و آرمان‌های آنان، می‌توان با حضور پررنگ در انتخابات و تثبیت و صدور انقلاب اسلامی زمینه‌ ظهور امام عصر(ع) را فراهم کرد.

تشیع پیکر ماشاالله باغمیرانی، پدر سه شهید امروز با حضور مردم شهید پرور و ولایت‌مدار شهرستان کاشان از محل سپاه پاسداران کاشان تا دارالسلام کاشان برگزار شد و پیکر ابوالشهدا علی‌اصغر، محمد و حسین باغمیرانی در کنار گلزار شهدای دارالسلام کاشان و در جوار فرزندانش آرام گرفت. 

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول