اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی اهواز خبر داد

تولید 50 درصد عسل جنوب در خوزستان/ مشارکت نخل‌داران در تعیین قیمت‌گذاری خرما

مدیر تعاون روستایی اهواز با بیان اینکه 50 درصد عسل کشور در منطقه جنوب تولید می‌شود گفت: عسل‌هایی که در شهرستان‌های دیگر به فروش می‌رسد اکثراً عسل خوزستان بوده اما با مارک‌های دیگر خیلی راحت به فروش می‌رسد.

تولید 50 درصد عسل جنوب در خوزستان/ مشارکت نخل‌داران در تعیین قیمت‌گذاری خرما

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید شریف موسوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ما در بحث تامین قیمت نقش کاتالیزوری برای کشاورزان داریم و سعی خواهیم کرد تا آن جا که ممکن است با دلالان مبارزه کنیم.

وی میزان گندم خریداری شده در سال گذشته را 110 هزار تن عنوان کرد و افزود: سال‌جاری توانستیم 137 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.

موسوی بیان کرد: در گذشته نخل‌داران دخالتی در قیمت‌گذاری خرما نداشتند اما اکنون با راه‌اندازی اتحادیه نخل‌داران توانستیم مدیرعامل اتحادیه را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت دهیم.

وی با بیان این که سال گذشته دلالان قیمت خرید خرما را 700 تومان اعلام کردند گفت: برای مبارزه با دلالان و در جهت حمایت از نخل‌داران خرمای آن‌ها را با قیمت یک‌هزار تومان خریداری کردیم.

مدیر تعاون روستایی اهواز با بیان این که هدف اصلی ما حمایت از کشاورزان است افزود: قطعاً حضور مدیرعامل اتحادیه نخل‌داران در تصمیم‌گیری‌ها باعث تثبیت قیمت خرما و خارج شدن بازار از دست دلالان می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتحادیه نخل‌داران با 120 عضو در حال فعالیت است و برای حمایت از خرمای کشاورزان گام برمی دارد‌.

موسوی بیان کرد: سال گذشته در امر خریدهای توافقی از کشاورزان و همچنین تثبیت قیمت محصولات کشاورزی نقش بسزایی داشتیم و تا حد امکان از کشاورزان و نخل‌داران حمایت کردیم.

وی عنوان کرد: تعاون روستایی اهواز دارای 10 تشکل فعال در بخش‌های مختلف بوده که هر کدام از آن‌ها دارای 3 هزار و 500 تا 5 هزار عضو هستند.

مدیر تعاون روستایی اهواز با بیان این که 50 درصد عسل کشور در منطقه جنوب کشور تولید می‌شود افزود: عسل‌هایی که در شهرستان‌های دیگر به فروش می‌رسد اکثراً عسل خوزستان بوده اما با مارک‌های دیگر خیلی راحت به فروش می‌رسد.

وی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 200 تن ذرت علوفه‌ای از کشاورزان خریداری کردیم که ما آن را سیلو کردیم و به عنوان دام به کشاورزان خواهیم داد.

انتهای پیام/2329/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول