اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه یزد خبر داد

وقوع 123 فقره تصادف در جاده‌های یزد / بیشترین علت تصادفات خستگی و خواب آلودگی

فرمانده پلیس راه یزد از وقوع 123 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان یزد در اردیبهشت ماه خبر داد.

وقوع 123 فقره تصادف در جاده‌های یزد / بیشترین علت تصادفات خستگی و خواب آلودگی

سرهنگ احمد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال در مجموع 123 فقره تصادف رخ داده که 48 درصد آن جرحی بوده و 84 نفر مجروح در پی داشته است.

وی با بیان اینکه از این میزان 49 درصد تصادفات خسارتی بوده است، افزود: خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی تنها سه درصد از تصادفات منجر به فوت شده است.

فرمانده پلیس راه یزد تعداد فوتی‌های حوادث اردیبهشت ماه را 10 نفر اعلام کرد و بیان داشت: پنج نفر از این فوتی‌ها در محل حادثه و پنج نفر به علت جراحات شدید پس از اعزام به بیمارستان فوت شده‌اند.

وی بیشترین علت وقوع تصادفات را خستگی و خواب آلودگی رانندگان عنوان کرد و افزود: انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم و سبقت غیرمجاز از دیگر علل تصادفات در استان به شمار می‌رود.

مظفری به رانندگان توصیه کرد: رانندگان قبل از سفر به حد کافی استراحت داشته باشند تا در طول سفر نیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفری خوب و بی‌خطر را بگذرانند.

وی با انتقاد از عدم استفاده برخی رانندگان از کمربند ایمنی، اظهار داشت: استفاده از کمربند ایمنی در حین رانندگی به میزان قابل توجهی از ضربه به سر جلوگیری می‌کند و این موضوع در کاهش تلفات حوادث جاده‌ای نقش موثری دارد.

فرمانده پلیس راه یزد تاکید کرد: رانندگان باید استفاده از کمربند ایمنی را جدی بگیرند و به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها توجه کنند چرا که تلاش پلیس برای حفظ جان شهروندان و کاهش تصادفات و تلفات است.

وی با اشاره به نقش موتورسواران در تصادفات جاده‌ای، ادامه داد: در 15 فقره از تصادفات در یک سوی حادثه، موتورسواران نقش داشتند که منجر به فوت یک راکب و جراحت 10 نفر در این حوادث شده است.

مظفری 44 درصد از حوادث را واژگونی خودرو برشمرد.

انتهای پیام/90004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول