اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

احزاب پیروز پاکستان نامزدهای نخست‌وزیری خود را معرفی کردند

حزب «مسلم لیگ نواز» و حزب «تحریک انصاف پاکستان» که موفق به کسب بیشترین آرا در انتخابات عمومی پاکستان شدند، نامزدهای خود برای پست نخست‌وزیری دولت آتی را معرفی کردند.

احزاب پیروز پاکستان نامزدهای نخست‌وزیری خود را معرفی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، 2 حزب بزرگ پاکستان که در انتخابات عمومی این کشور توانستند بیشترین آراء را از آن خود کنند، نامزدهای پیشنهادی خود برای پست نخست‌وزیری را معرفی کردند.

بر همین اساس، حزب مسلم لیگ نواز به رهبری «نواز شریف» که اکثریت آراء را در انتخابات پارلمانی کسب کرد، نواز شریف را به‌ عنوان نامزد پیشنهادی پست نخست‌وزیری معرفی کرد.

گزارشات حاکی از آن است که تصمیم نهایی در این باره در جلسه هیئت پارلمانی این حزب که فردا برگزار می‌شود اتخاذ خواهد شد.

همچنین این حزب، «شهباز شریف» برادر نواز شریف را به ‌عنوان نامزد پست سروزیری ایالت «پنجاب» معرفی کرده است.

نامزد پیشنهادی حزب «تحریک انصاف پاکستان»

این در حالی است که روز گذشته نیز حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، «مخدوم جاوید هاشمی» را به عنوان نامزد حزب خود برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی کرد.

این تصمیم در جلسه حزب پارلمانی پاکستان که به ریاست عمران خان در لاهور برگزار شد اتخاذ شد.

همچنین نامزدهای پست سخنگو و معاون سخنگوی حزب تحریک انصاف در مجلس ملی نیز در این جلسه معرفی شدند. بر همین اساس، «شهریار آفریدی» نماینده منتخب این حزب از منطقه «کوهات» و «مونازا حسن» رهبر شاخه زنان تحریک انصاف به ترتیب به ‌عنوان سخنگو و معاون سخنگوی این حزب در مجلس ملی پیشنهاد شدند.

«شاه محمود قریشی» معاون عمران خان پس از این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که این حزب تلاش دارد به عنوان یک اپوزیسیون مسئول و موثر در مجلس ملی ظاهر شده و نامزدهای خود برای تصدی همه پست‌های مجلس ملی را به میدان بفرستد.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان توانست در انتخابات عمومی این کشور پس از حزب «مسلم لیگ نواز» به رهبری «نواز شریف» به عنوان دومین حزب بزرگ پاکستان وارد عرصه سیاسی این کشور شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول