اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد

بهره‌مندی 2400 روستایی در همدان از آموزش‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از بهره‌مندی بیش از 2 هزار و 400 نفر از روستاییان همدان از آموزش‌های مهارتی خبر داد.

بهره‌مندی 2400 روستایی در همدان از آموزش‌های مهارتی

سیدمهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال جاری تا کنون 15 دوره برای روستاییان استان اجرا شده است و در هر دوره بین 10 تا 20 نفر  آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: پرورش‌دهنده زنبور عسل، پرورش‌دهنده گیاهان دارویی، تعمیرکار ماشین‌های ثابت زراعی، برقکار ساختمان درجه 2، پرورش‌دهنده گوسفند، سرویسکار و نگهدار تراکتور و تیلر، پرورش‌دهنده قارچ دکمه‌ای، روپوش و ربدوشامبر دوز، گلدوز ماشینی، مانتو دوز و نازک دوز زنانه حرفه‌هایی بوده‌اند که برای روستاهای سطح استان از ابتدای سال جاری تاکنون برگزار شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این اداره دارای عملکرد مطلوبی در حوزه آموزش‌های روستایی بوده است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: در سال گذشته عملکرد آموزش به روستاییان استان همدان 17 درصد بیش از میزان تعهد آموزشی بود و 2هزار و 438 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند که در مجموع بیش از 473 هزار نفرساعت آموزش ویژه این بخش اجرا شد.

باقری ضمن تأکید بر نیازسنجی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، به تنوع حرفه‌های آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: اداره فنی و حرفه‌ای در پی ارتقای مهارت‌های افراد به تنوع آنها نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

وی رشته‌های تعمیرکار ماشین‌های برداشت علوفه، باغبان، سرویسکار و نگهدار تراکتور و تیلر، تعمیرکار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، سرویسکار و نگهدار سمپاش‌ها، مدیر واحد پرورش مرغ گوشتی، مدیر واحد پرورش گاو شیری، مدیریت آبیاری باغات و مزارع، متصدی تغذیه باغات، برداشت عسل، تولیدکننده نباتات علوفه‌ای، نهالکار مراتع، مدیر دفع آفات و امراض گیاهان زراعی ـ باغی، پرورش‌دهنده قارچ صدفی را بخشی از حرفه‌های آموزشی ویژه روستاییان استان در سال 91 خواند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول