اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم

کشتی‌گیر قمی به پیکارهای جهانی مجارستان اعزام می‌شود

کشتی‌گیر نامدار و پرافتخار قمی به نمایندگی از هیئت کشتی استان قم در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای اعزام به پیکارهای جهانی آماده می‌شود.

کشتی‌گیر قمی به پیکارهای جهانی مجارستان اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2013 و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سال جاری میلادی برای کشتی فرنگی کشورمان عنوان نایب قهرمانی را به دنبال داشت اکنون تیم‌های رده‌های سنی پایه کشتی فرنگی آماده اعزام به پیکارهای آسیایی و جهانی می‌شوند.

ایران همواره در کشتی فرنگی و آزاد جزو کشورهای برتر دنیا بوده است و در سال‌های اخیر کشتی‌گیران کشورمان در تمام رده‌های سنی همیشه بر سکوهای اول تا سوم جهان و آسیا ایستاده و این بار نیز به دنبال خلق شگفتی هستند.

اکنون که تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان دو جام معتبر سال 2013 یعنی جام جهانی و قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشته و حتی جام یادگار امام نیز به عنوان یک مسابقه دستگرمی به پایان رسید، ملی پوشان بزرگسال آماده رقابت‌های جهانی مجارستان در شهریور ماه می‌شوند.

نماینده شایسته کشتی استان قم در میادین داخلی و خارجی سه سال اخیر‌ هادی علیزاده پورنیا است که اکنون نام وی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص کشتی دنیا بر سر زبان‌ها است و این کشتی‌گیر در اردیبهشت ماه امسال تنها فرنگی‌کار حاضر در بین برترین‌های نخستین رده‌بندی سال 2013 دنیا بود.

علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در حال حاضر در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور دارد و خود را در کنار سایر ملی پوشان برای اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان آماده می‌کند.

این در حالی است که از سوی فدراسیون جهانی کشتی فیلا، زمان و میزبان برگزاری پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2013 مشخص شده است و کشور مجارستان در شهریور ماه سال جاری از این مسابقات میزبانی خواهد کرد.

دو موفقیت آخر علیزاده پورنیا به توفیق وی در کسب عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره مسابقات دو جام معتبر جهانی و آسیایی باز می‌گردد در حالی که علیزاده پورنیا در اسفند ماه سال 91 در جام جهانی 2013 کشتی فرنگی که به میزبانی کشورمان برگزار شد همراه با تیم ملی به نقره جهان دست پیدا کرد.

این کشتی گیر شاخص و نامدار در روزهای پایانی فروردین ماه و اوایل اردیبهشت سال جاری در شهر دهلی نو پایتخت هندوستان در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برابر حریفان به روی تشک رفت و در جدال فینال برابر قهرمان المپیک 2012 لندن نتیجه را واگذار کرد تا نایب قهرمان شود.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول